قیمت منطقی پراید از زبان رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو

سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو درباره قیمت خودرو در بازار اظهار داشت: در ۱۰ روز گذشته قیمت محصولات ایران‌خودرو روند کاهشی داشته است

سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو درباره قیمت خودرو در بازار اظهار داشت: در 10 روز گذشته قیمت محصولات ایران‌خودرو روند کاهشی داشته است. به عنوان مثال قیمت سمند از 86 میلیون به 79.5 میلیون، پژو 405 از 81 میلیون به 77.5 میلیون رسیده است. همچنین قیمت پژو 206 تیپ 2 از 84 میلیون به 79.5 و پژو 206 تیپ 5 از 101 میلیون به 94 میلیون تومان کاهش پیدا کرده است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از گسترش نیوز، وی ادامه داد: قیمت محصولات سایپا تغییر چندانی نداشته است. پراید 111 با قیمت 50 میلیون تومان و پراید 131 با قیمت 45 میلیون تومان در بازار معامله می‌شوند. خودروی ساینا نیز در 10 روز گذشته یک میلیون تومان افزایش قیمت داشته است. قیمت خودروهای وارداتی نیز در برخی موارد ثابت و برخی دیگر کاهش قیمت اتفاق افتاده است.
قیمت منطقی پراید چقدر است؟
موتمنی در ادامه بیان داشت: در حال حاضر خرید و فروش در بازار به ندرت اتفاق می‌افتد و تنها کسانی که نیاز داشته باشند اقدام به خرید می‌کنند و معمولا نیز به سمت خودروهای ارزان قیمت می‌روند.
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو درباره قیمت منطقی پراید گفت: در شرایط فعلی قیمت منطقی پراید باید بین 30 تا 40 میلیون تومان باشد. وی ادامه داد: وقتی خودرویی خرید و فروش نمی‌شود یعنی خریداران قیمت‌ها را بالا می‌دانند. حال اگر خودروهایی که در کف کارخانه‌ها مانده، روانه بازار شوند قیمت بیش از پیش روند کاهشی به خود خواهد دید. در 45 روز گذشته قیمت پژو 206 تیپ 5 حدود 36 میلیون تومان کاهش داشته است. قیمت این خودرو با توجه به دستکاری قیمت‌ها در سایت‌ها تا 132 میلیون تومان نیز رسیده بود.
خرید از نمایشگاه بهتر است یا سایت‌ها؟
سعید موتمنی در پایان تصریح کرد: خوشبختانه قیمت‌ها رو به روز در حال کاهش است، اما هنوز عرضه خودرو مناسب نیست. خودرو یک کار تخصصی بوده و تمام کلاهبرداری‌ها در سایت‌ها صورت می‌گیرد. به خریداران توصیه می‌کنم که از نمایشگاه‌ها و مراکزی که دارای پروانه کسب هستند اقدام به خرید کنند تا متضرر نشوند. زمانی که خریدار از طریق سایت اقدام به خرید می‌کند، ممکن است قیمت بیش از حد معمول یا خودرو دارای نقص فنی باشد. البته باید به این نکته هم اشاره کرر که شیوه قیمت‌گذاری نمایشگاه‌داران بر اساس عرضه و تقاضا است، پس خریداران حتما خودروی خود را از طریق نمایشگاه‌ها خریداری کنند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان