معاون آمار و فناوری دادگستری استان خراسان جنوبی خبرداد

خراسان جنوبی پیشرو در ارائه خدمات الکترونیک قضائی/ راه اندازی ارتباط مکانیزه با کلانتری‌ها

ارتباط مکانیزه و سیستمی در دستگاه قضائی استان خراسان جنوبی در جهت کاهش اطاله دادرسی‌ها و با هدف رضایتمندی ارباب رجوع راه اندازی شد. تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۲۷ تیر ۱۳۹۸ - کد خبر: ۵۳۳۹۲۰

پیشرو در ارائه خدمات الکترونیک قضائی/ راه اندازی ارتباط مکانیزه با کلانتری‌هابه گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، معاون آمار و فناوری دادگستری استان خراسان جنوبی گفت: ارتباط مکانیزه جایگزین ارتباطات فیزیکی قضائی با کلانتری‌ها شد.

اسماعیلی در خصوص مکانیزه شدن ارتباطات قضائی با کلانتری‌ها بیان داشت: باتوجه به نقش بسزای استفاده از فناوری اطلاعات نوین در کاهش فرآیند زمان رسیدگی و هم چنین حرکت به سمت دادرسی الکترونیک و پرونده الکترونیک، دادگستری استان خراسان جنوبی در گامی دیگر و برای نخستین بار در کشور به منظور کاهش مراجعات مردمی به مراجع قضائی، تکریم ارباب رجوع، تسریع در امور پرونده‌های قضائی، دسترسی به بانک الکترونیک قضائی اسناد و اوراق قضائی نسبت به راه اندازی ارتباط مکانیزه با کلانتری‌ها اقدام نموده است.

وی افزود: این روش جایگزین رویه سنتی پیشین می‌شود بدین صورت که شکواییه از دفتر خدمات الکترونیک قضائی به دادسرای‌های استان ارجاع و پس از تشخیص معاون ارجاع، شکواییه به همراه دستورات قضائی به صورت مکانیزه و سیستمی و در سریع‌ترین زمان ممکن به کلانتری مربوطه ارسال می‌شود و کلانتری نیز پس از انجام دستورات و تحقیقات، گزارش پرونده را نه به صورت فیزیکی بلکه به صورت کاملاً سیستمی به مقام ارجاع دادسرا جهت اقدامات بعدی ارسال می‌نماید.

معاون آمار و فناوری دادگستری استان در ادامه بیان کرد: این مهم نقش به سزایی در رفع اطاله دادرسی، رضایت مندی ارباب رجوع، کاهش هزینه‌های طرفین پرونده و... دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان