بی‌کیفیت‌ترین خودروها با گران‌ترین قیمت به مردم فروخته می‌شود

فرمانده پلیس راه کشور در خصوص کیفیت خودروهای داخلی عنوان کرد که کیفیت پایین و نا مطلوب محصولات تولید داخل از هیچ بعدی توجیه نداشته و نقش کیفیت پایین این محصولات در حوادث جاده ای غیر قابل انکار است

فرمانده پلیس راه کشور در خصوص کیفیت خودروهای داخلی عنوان کرد که کیفیت پایین و نا مطلوب محصولات تولید داخل از هیچ بعدی توجیه نداشته و نقش کیفیت پایین این محصولات در حوادث جاده ای غیر قابل انکار است.
به نقل از ایرنا، سردار محمدحسین حمیدی توضیح داد که مسئولین فعال در صنعت خودروسازی موظفند که بر روی رعایت استانداردها تاکید کرده و از طرف دیگر باید کنترل و نظارت بیشتری نیز بر روی کیفیت محصولات تولید داخل وجود داشته باشد. متاسفانه بی‌کیفیت‌ترین خودروها با گران‌ترین قیمت به مردم فروخته می‌شود. هرچند شعارها و حرف های زیادی در این رابطه مطرح می‌شود اما در عمل مردم و پلیس در طول ادوار گذشته چیزی ندیده اند.
حمیدی در ادامه ضمن انتقاد از واردات محصولات بی کیفیت به کشور عنوان کرد که به طور نمونه در حوزه خودروسازی لاستیک با کیفیت داخلی را در اختیار داشته اما نسبت به واردات محصولات بی‌کیفیت خارجی اقدام می‌کنیم. نتیجه این موضوع ترکیدگی لاستیک ها در جاده‌های کشور به طور مداوم و رویایی با عواقب ناگوار آن هاست.
فرمانده پلیس راه کشور همچنین عنوان کرد که پلیس نمی تواند از شماره گذاری های خودروهای بی کیفیت جلوگیری کند. مطابق قانون اگر دولت، وزارت صنعت و سازمان استاندارد کیفیت خودرویی را تایید کنند پلیس موظف به شماره گذاری آن بوده و برای حل این مشکل یا باید قانون اصلاح شود یا دولت، وزارت صنعت و سازمان استاندارد رویه خود را تغییر دهند.
سردار حمیدی در ادامه عنوان کرد وقتی تولید کننده‌ای ببیند مردم برای محصول بی کیفیتی در صف های طویل ایستاده و هزینه خودرویی که قرار است در سال آینده سوار شوند را امسال می‌پردازند به دنبال ارتقای کیفیت محصولات خود نمی رود چرا که مردم با این کار نشان می دهند که از همین محصول راضی بوده و آن را می‌خواهند.
وی در انتها یادآور شد که بدنه خودروهای تولید داخل از جنس آلیاژ مقاوم نبوده و کیفیت پایینی دارند. همین موضوع سبب می‌شود که در هنگام تصادفات بدنه خودرو به طور کامل جمع شود. به صورتی که امکان خروج اجساد به دلیل جمع شدن بدنه خودروها وجود ندارد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان