کاهش قیمت خودرو همزمان با کاهش قیمت ارز

در چند هفته گذشته با کاهش قیمت ارز و البته طلا و سکه و بازگشت دلار به کانال ۱۱ هزار تومان، قیمت خودرو نیز روند کاهشی به خود گرفته است

در چند هفته گذشته با کاهش قیمت ارز و البته طلا و سکه و بازگشت دلار به کانال 11 هزار تومان، قیمت خودرو نیز روند کاهشی به خود گرفته است. با وجود کاهش چند میلیونی قیمت خودرو، اما خریداران هنوز اقدام به خرید نمی‌کنند و دست نگه داشته‌اند. بیشتر کارشناسان و فعالان بازار چرایی عدم خرید خودرو را انتظار خریداران برای کاهش بیشتر قیمت‌ها بیان می‌کنند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از دنیای اقتصاد، برخی کارشناسان بر این باور هستند که با وجود کاهش قیمت ارز، طلا و سکه، قیمت خودرو روند کاهشی خود را ادامه خواهد داد، بنابراین خرید در این مقطع فعلی به صلاح نیست. البته این فرضیه ریسک خود را نیز دارد، زیرا در سالیان گذشته نوسانات قیمت در بازار ارز و طلا زیاد بوده و بازار خودرو مستثنی نخواهد بود و ممکن است روند کاهشی را ادامه و یا رو به صعود بگذارد.
در سوی دیگر برخی از کارشناسان دلیل خرید نکردن خودرو از سوی خریداران را وعده تزریق ده‌ها هزار خودروی ناقصی به بازار می‌دانند. این دسته از مشتریان معتقد هستند که با عرضه این خودروها قیمت‌ها حتما کاهش خواهد یافت. البته با توجه به تورم انتظاری جامعه و خلا رخدادهای خوشایند در حوزه سیاست خارجه و همچنین دورنمای نه چندان روشن اقتصاد کشور، خیلی نمی‌توان به ریزش شدید قیمت‌ها امیدوار بود. البته نمی‌توان گفت که عرضه خودروهای ناقصی بی تاثیر خواهد بود، اما اینکه قیمت خودرو چه روندی به خود بگیرد بستگی به قیمت ارز، طلا و سکه خواهد داشت.
کاهش قیمت تا 5 میلیون تومان
با نگاهی به بازار در هفته جاری می‌بینیم که قیمت خودرو در برخی محصولات تا 5 میلیون تومان کاهش قیمت داشته است. قیمت پژو 206 تیپ 5 با قیمت 94 میلیون و 500 هزار تومان معامله شد که نسبت به هفته گذشته 5 میلیون تومان کاهش را به خود دیده است. پژو 206 تیپ 2 نیز با 4 میلیون کاهش با قیمت 80 میلیون تومان خرید و فروش شد. سایر محصولات پژو نیز بین 1 تا 4 میلیون تومان در هفته جاری افت قیمت داشته‌اند.
قیمت خودروی ساندرو استپ‌وی به 185 میلیون تومان رسید و این در حالی بود که قیمت این خودرو در اردیبهشت امسال به مرز 250 میلیون تومان رسیده بود. پژو 2008 که رکود قیمتی 450 میلیون تومان را ثبت کرده بود با قیمت 318 میلیون تومان معامله شد. رانا 81 میلیون تومان، دنا معمولی 109 و دنا پلاس توربو با قیمت 174 میلیون تومان خرید و فروش شدند. دانگ‌فنگ چینی نیز با قیمت 130 میلیون تومان معامله شد.
پراید 131 در بازار 45 میلیون تومان قیمت دارد که کاهش قیمت جزئی را تجربه کرده است. پراید 111 نیز شاهد کاهش قیمت جزئی بود. ساینا اتومات نیز با قیمت 78 میلیون و 500 هزار تومان معامله شد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان