دیو باتیستا، قهرمان جدید فیلم‌های اکشن؟

از شواهد امر چنین برمی‌آید که دیو باتیستا در حال طی کردن همان مسیری است که خلف او، دواین جانسون طی کرده است. این کشتی‌گیر بازنشسته که چند سالی است به جمع بازیگران ژانر اکشن پیوسته، مثل جانسون قصد دارد پا جای پای آرنولد شوارتزنگر بگذارد.

روزنامه جام‌جم - کیکاووس زیاری: از شواهد امر چنین برمی‌آید که دیو باتیستا در حال طی کردن همان مسیری است که خلف او، دواین جانسون طی کرده است. این کشتی‌گیر بازنشسته که چند سالی است به جمع بازیگران ژانر اکشن پیوسته، مثل جانسون قصد دارد پا جای پای آرنولد شوارتزنگر بگذارد.

اما اگر جانسون توانست تا حدی به جایگاه آرنولد نزدیک شود، فاصله باتیستا با این جایگاه هم چنان دور است. تحلیلگران سینمایی منتظر بودند تا نوع واکنش تماشاگران به «استوبر» فیلم جدید باتیستا را ببینند. اهمیت این کمدی اکشن در این بود که برای اولین بار باتیستا به تنهایی قهرمان داستان بود.

یک جای کار می‌لنگد!

برعکس مجموعه کمیک‌استریپی «نگهبانان کهکشان» که باتیستا در کنار چند بازیگر دیگر قهرمانان داستان را تشکیل می‌دهند، استوب فیلمی تک‌قهرمانه بود. همین موضوع باعث می‌شد توفیق یا شکست مالی فیلم، کاملا به پای این قهرمان سابق دنیای کشتی نوشته شود، اما نوع استقبال تماشاگران از استوبر، آن چیزی نبود که باتیستا انتظارش را داشت.

به نوشته نشریه هالیوود‌ریپورتر، استوبر در سه روز اول اکران عمومی‌اش فقط هشت میلیون دلار فروش کرد و فیلم تازه‌ای را به جمع فیلم‌های ناموفق فصل تابستان اضافه کرد.

این کمدی اکشن با هزینه تولید 16‌میلیون دلاری خود، باتیستا را در نقش مسافر معمولی یک تاکسی دارد. اما راننده تاکسی (با بازی کمیل نانجیانی) به‌زودی متوجه می‌شود، این مسافر یک مامور پلیس است که در حال تعقیب یک مجرم خطرناک است. این دو تبدیل به یک تیم شده و به دنبال مجرم می‌روند.

پرسش تازه

یک جای کار می‌لنگد!

قرار گرفتن استوبر در ردیف چهارم جدول گیشه نمایش، پرسش تازه‌ای را مطرح می‌کند. آیا باتیستا می‌تواند جادویی در جدول گیشه نمایش خلق کند و آیا تهیه‌کنندگان سینما می‌توانند روی او به عنوان چهره‌ای محبوب تماشاگران گونه اکشن حساب و سرمایه‌گذاری کنند؟ برخی از تحلیلگران می‌گویند شاید کمی زود باشد که در این رابطه صحبت شود. این بازیگر برای ماه‌های پیش‌رو و سال جدید میلادی چند فیلم آماده نمایش دارد و روی تمام آن‌ها حساب ویژه باز کرده است. از حالا نمی‌توان درباره وضعیت فروش این فیلم‌ها اظهار‌نظر قطعی کرد. این در حالی است که باتیستا امید بسیار زیادی هم به قسمت‌های جدید مجموعه ابرقهرمانانه نگهبانان کهکشان دارد.

باتیستا دلیل عدم موفقیت مالی استوبر را در لحن آن می‌داند و می‌گوید: «کمپانی والت‌دیزنی فیلم را در حال و هوای کار‌های کمدی دهه هشتادی‌اش تولید کرد. همه فکر می‌کردیم این سبک روایتی تماشاگران را جذب خود خواهد کرد، اما در عمل این اتفاق نیفتاد. بسیاری عنوان می‌کنند من قصد دارم پا جای پای آرنولد و دواین جانسون بگذارم، اما این‌طور نیست.

این روز‌ها هر کس از دنیای کشتی وارد حرفه سینما می‌شود، با این دو بازیگر ورزشکار مقایسه می‌شود. اما سبک کار من متفاوت از این دو است و دارم راه خودم را می‌روم.»

نظر نه چندان مساعد منتقدان

اما منتقدان بعید می‌دانند باتیستا بتواند راه خود را با موفقیت طی کند. شرکت فیلمسازی اس‌تی ایکس تهیه‌کننده «جاسوس من»، زمان اکران عمومی آن را تغییر داده و تاریخ تازه‌ای هم برای نمایش عمومی آن انتخاب و تعیین نکرده است. قبل از این قرار بود این کمدی اکشن کودکانه برای اواخر ماه آگوست روی پرده سینما‌ها برود، اما در حال حاضر معلوم نیست فیلم چه زمانی رنگ پرده را به خود خواهد دید.

یک جای کار می‌لنگد!

باتیستا در داستان فیلم که شباهت زیادی به کمدی‌های کودکانه آرنولد دارد، یک مامور سازمان‌های جاسوسی است. او مجبور به همراهی با یک دختر‌بچه شیطان است و همزمان باید با گروهی از خلافکاران مقابله کند. پیتر سگال، کارگردان فیلم است.

گفته می‌شود مشکلات مالی شرکت اس‌تی‌ایکس و شکست مالی چند فیلم اخیر آن، دلیل اصلی تغییر زمان نمایش عمومی جاسوس من بوده است. اما اهل فن، شکست تجاری استوبر را در این رابطه بی‌تاثیر نمی‌دانند.

دلخوشی بازیگر

باتیستا به‌زودی جلوی دوربین سومین قسمت نگهبانان کهکشان ظاهر خواهد شد. مشکلاتی که بر سر جیمزگان کارگردان دو قسمت اول و دوم فیلم فرود آمد، باعث توقف تولید قسمت‌های بعدی آن شد. اما حالا که این مشکلات حل شده، باتیستا می‌تواند دلخوش به ادامه ساخت این اکشن کمیک استریپی پرفروش باشد.

او در این فیلم، نقش ابرقهرمانی به نام درکس ویرانگر را دارد. این موجود سبزرنگ فضایی که شبیه آدم‌آهنی‌هاست، در کنار چند شخصیت عجیب و غریب دیگر دست به ماجراجویی‌هایی بین سیاره‌ای می‌زنند. باتیستا این نقش را در دو قسمت از مجموعه «آونجرز/ انتقام‌گیران» هم در دو سال اخیر بازی کرده است. تا به امروز، درکس ویرانگر معروف‌ترین نقشی بوده که او در جلوی دوربین به عهده گرفته است.

دریافت جوایز ورزشی

یک جای کار می‌لنگد!

ازیگر 50 ساله سینما، فعالیت حرفه‌ای ورزشی خود را از سال 2000 آغاز کرد. چند بار موفق به دریافت جایزه در مسابقات حرفه‌ای ورزش کشتی شد.

حتی یک بار هم جایزه‌اش را به صورت مشترک با جان سنا دریافت کرد. هر دو از دنیای کشتی به سمت سینما و تلویزیون آمدند. باتیستا فعالیت بازیگری را از سال 2006 و با حضور در نقش‌های کم‌اهمیت شروع کرد. در فیلم‌های موفقی، چون «اسپکتر» و «بلید رانر 2049»، نقش‌هایی نه‌چندان مهم گرفت.

در ابتدای کار از او در کنار دواین جانسون به عنوان قهرمانان جدید گونه اکشن اسم بردند. منتقدان سینمایی می‌گویند باید منتظر ماند و دید آیا باتیستا می‌تواند این عنوان را برای خود حفظ کند یا زمین را برای حریفان تازه‌وارد خالی خواهد کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان