کمک‌های مردم به سیل‌زدگان چگونه خرج می‌شود؟

با عبور رقم کمک‌های نقدی جمع‌آوری شده از سوی هلال احمر برای سیل‌زدگان از مرز ۲۰۰ میلیارد تومان، رییس جمعیت هلال احمر توضیحاتی را درمورد نحوه هزینه کرد این مبالغ ارایه کرد

کمک‌های مردم به سیل‌زدگان چگونه خرج می‌شود؟

با عبور رقم کمک‌های نقدی جمع‌آوری شده از سوی هلال احمر برای سیل‌زدگان از مرز 200 میلیارد تومان، رییس جمعیت هلال احمر توضیحاتی را درمورد نحوه هزینه کرد این مبالغ ارایه کرد.

به گزارش به نقل از روزنامه تعادل ،علی اصغر پیوندی درباره روند جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان از سوی جمعیت هلال‌احمر گفت: از همان روزهای نخست جاری شدن سیلاب در نقاط مختلف کشور به ویژه استان‌های گلستان، مازندران، لرستان و خوزستان جمعیت هلال احمر اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی به دو شیوه نقدی و غیرنقدی کرد که این روند همچنان ادامه دارد.

او با اشاره به کمک‌های غیرنقدی جمع‌آوری شده، اظهارکرد: ارزش ریالی اقلام و اجناسی که مردم برای سیل‌زدگان تهیه و به هلال احمر اهدا کرده‌بودند، در حال حاضر به بیش 120 میلیارد تومان رسیده است. میزان کمک‌های نقدی نیز که فرآیند جمع‌آوری آن همچنان ادامه دارد از 200 میلیارد تومان عبور کرده که این یک رکورد در مقایسه با دیگر کمک‌های نقدی جمع‌آوری شده از سوی هلال احمر محسوب می‌شود.

رییس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه هزینه کرد این مبالغ شفاف بوده و جزییات مخارج آن به اطلاع مردم می‌رسد، به ایسنا گفت: با توجه به اینکه این کمک‌ها برای سیل‌زدگان سال 98 بوده است، تمامی آن نیز برای سیل‌زدگان هزینه خواهد شد.

پیوندی با تاکید بر اینکه تصمیم‌گیری در مورد هزینه‌کرد این مبالغ در هماهنگی با قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده انجام خواهد شد، گفت: اخیراً با تصمیم قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده، مقرر شد تا 55 میلیارد تومان از مبلغ کمک‌های نقدی جمع‌آوری شده صرف خرید کالاهای اساسی شامل یخچال، اجاق گاز، فرش و پتو شود.

در مورد باقیمانده این مبلغ نیز مطابق نظر این قرارگاه تصمیم‌گیری خواهد شد و جزییات آن به اطلاع مردم خواهد رسید. او در پایان با تاکید بر اینکه سیل‌زدگان فراموش نشده‌اند، گفت: جمعیت هلال‌احمر تا زمان عادی شدن شرایط در مناطق سیل زده و بازگشت سیل‌زدگان به خانه‌های خود در کنار آنان خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان