خبر اقتصادآنلاین تایید شد؛

فراهم نبودن زیرساخت اتصال کارت بانکی به کارت سوخت/۲۰مرداد یا دیرتر

به گزارش اقتصادآنلاین، با نزدیک شدن به تاریخ 20 مرداد و وعده وزارت نفت برای کارتی شدن بنزین، مالکان خودروی فاقد کارت سوخت بیش از گذشته نگران نحوه سوختگیری پس از این تاریخ هستند. چراکه از طرفی به گفته وزیر نفت مشکل تامین کارت سوخت وجود دارد و از سویی دیگر بنابر جدیدترین گزارش ها، زیرساخت اتصال کارت بانکی به کارت سوخت نیز فراهم نشده است. حال باید دید آیا موانع بر سر راه تحقق خواسته دولت و وزارت نفت برای کارتی شدن بنزین تا 20 مرداد برداشته می شود یا خیر.

در مورد تایید خبر عدم اتصال کارت بانکی به کارت سوخت، رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی امروز گفت: این پروژه هم اکنون منتفی است و کسانی که متقاضی درخواست اتصال کارت سوخت به کارت بانکی بودند برایشان کارت سوخت مجدد صادر می‌شود.

گفتنی است این موضوعی بوده که اقتصادآنلاین دو هفته پیش در خصوص آن گوشزد کرده بود. در آن زمان نیز گزارش های میدانی حاکی از آن بود که هنوز این اتصال برقرار نشده و زیرساخت برای جایگزینی کارت بانکی به جای کارت سوخت در جایگاه های عرضه سوخت مشاهده نمی شود.

این گزارش زمانی از سوی اقتصادآنلاین منتشر شد که شرکت ملی پخش فرآروده های نفتی اطلاعیه ای درخصوص اینکه به منظور کسب اطمینان از صحت عملکرد کارت سوخت، مالکان تمامی خودروها و موتورسیکلت‌ها تا پایان تیرماه حداقل یک بار از کارت سوخت شخصی خود استفاده درج کرده بود.

از سویی دیگر زنگنه وزیر نفت نیز در گفتگوی ویژه خبری 16 تیرماه بیان داشت بر سر اجرایی شدن کارت سوخت، مشکلاتی در تامین کارت سوخت جدید داشتیم.

به نظر می رسد این طرح که مجلس آن را بازدارنده قاچاق سوخت می داند، بدون تغییر نرخ و یا سهمیه بندی سوخت(کنترل اقتصادی)، نقش خاصی در نظام‌دادن به مصرف سوخت بازی نکند. کما اینکه در حال حاضر نیز کاستی‌ها و چالش‌هایی بر سر راه کارتی شدت بنزین قرار دارد. به عقیده کارشناسان اگر این پروژه به درستی انجام نپذیرد ممکن است مشکلاتی را نیز به سیستم توزیع فرآورده های نفتی بیافزاید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان