مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

علت بد بو بودن مخازن زباله سطح شهر/ مردم فرصت شستشو به شهرداری نمی‌دهند

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ رضا عبدلی درواکنش به انتقادات مخاطبان اقتصادآنلاین مبنی بر بد بو بودن مخازن زباله در سطح شهر به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: به جز تهران در مابقی شهرهای ایران مثل اصفهان و تبریز هفته‌ای سه بار آن هم راس ساعت 9 شب زباله‌ها جمع‌آوری می‌شود.

او ادامه داد: اما در تهران روزی سه بار زباله‌ها جمع‌آوری می‌شود و مردم در هر زمانی که اراده می‌کنند زباله‌هایشان را به بیرون از خانه انتقال می‌دهند. این موضوع سبب می‌شود پیمانکاران فرصت شستشوی مخازن را نداشته باشند.

عبدلی با بیان اینکه شهرداری از ساعت 9شب تا سه صبح اقدام به جمع‌آوری زباله‌های شهر می‌کند، اظهار کرد: تا ساعت 7 صبح شما هیچ زباله‌ای در سطل زباله‌ها نخواهید دید، اما از ساعت 7 صبح به بعد کم کم مردم در مخازن زباله می‌اندازند.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه شستشوی هر سطل زباله میانگین ده دقیقه زمان می‌برد، گفت: بین ساعات 6تا 7 صبح که سطل زباله‌ها خالی است نهایتا می‌شود هزار سطل را شست اما ما در تهران 57هزار سطل زباله داریم و با توجه به محدود بودن خودروهای شستشو امکان شستن آن‌ها در ساعت‌هایی که خالی هستند وجود ندارد، در نتیحه مجبوریم در طول روز کار را ادامه بدهیم.

عبدلی اضافه کرد: وقتی سطل زباله خالی نباشد پیمانکار اطراف آن را با آب می‌شوید و داخل سطل به دلیل گرما و  حرارت از خود بوی بد متصاعد می‌کند. در نتیجه منطقی این است که شهروندان راس ساعت مقرر « 9شب» زباله‌هایشان را بیرون بگذارند تا هم در طول روز خیابان کثیف نباشد و هم شهرداری فرصت شستن سطل‌ها را پیدا کند.

مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه 41درصد جمع‌آوری زباله های تهران در روز انجام می‌شود، گفت: وجود سطل زباله در هر معبر و کوچه‌ای مردم را عادت داده که هر زمانی می‌توانند زباله‌هایشان را بیرون بگذارند. برای از بین بردن این عادت مدتی به صورت پایلوت سطل زباله‌های برخی مناطق را جمع آوری کردیم اما وضعیت بدتر از گذشته شد.

عبدلی ادامه داد: فعلا تا زمان آماده شدن طرح جامع پسماند دست نگهداشتیم تا این طرح به ما بگوید که برای اصلاح این چرخه پر مشکل باید چه اقداماتی انجام دهیم که خود تبدیل به معضل دوباره نشود.

او همچنین موضوع کم بودن نیروهای خدمات شهری در حوزه جمع‌آوری پسماند را تکذیب کرده و گفت: ما در این حوزه نزدیک به هزار نفر مازاد نیرو داریم و چنین موضوعی صحت ندارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان