در جلسه علنی امروز صورت گرفت؛

مخالفت مجلس با تنظیم تقویم آموزشی مدارس متناسب با آلودگی هوا

نمایندگان مجلس با پیشنهاد تنظیم تقویم آموزشی مدارس و دانشگاه‌ها با توجه به وضعیت آلودگی هوای مناطق مختلف کشور مخالفت کردند.

مخالفت مجلس با تنظیم تقویم آموزشی مدارس متناسب با آلودگی هوا

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز صبح و در ادامه بررسی اصلاحات و الحاقات لایحه هوای پاک، با پیشنهاد الحاق یک ماده به این لایحه در راستای تنظیم تقویم آموزشی مدارس، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور متناسب با وضعیت آلودگی هوای مناطق مختلف مخالفت کردند.

در این ماده که به تصویب مجلس نرسید، آمده بود:

«به منظور تحقق اهداف این قانون و دستیابی به شاخص‌های هوای پاک:

الف ـ دولت مجاز است با هدف حفظ سلامت جسم و روان دانش‌آموزان و دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی، نسبت به تنظیم تقویم آموزشی مدارس، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور با توجه به خصوصیات اقلیمی و وضعیت آلودگی هوای مناطق مختلف کشور اقدام کند؛ به نحوی که خدشه‌ای بر کیفیت آموزشی آنها وارد نشود.

ب ـ به دولت اجازه داده می‌شود بر اساس پیش‌آگاهی از وضعیت آلودگی‌ها، حوادث غیرمترقبه و احتمال وقوع شرایط هشدار و اضطرار نسبت به تغییر و تنظیم ساعات کار و تعطیلی موقت دستگاه‌های دولتی، موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری اقدام کند.

ج ـ در راستای تحقق مفاد این ماده، دولت می‌تواند مرکز منطقه‌ای هماهنگی، پایش و آینده‌پژوهی مقابله با ریزگردها را در کشور و حسب مورد، شعبات آن را در کشورهای منشأ و کانون‌های گرد و غبار تأسیس و راه‌اندازی کند. اعتبارات مورد نیاز در بودجه سنواتی، پیش‌بینی و به تصویب مجلس شورای اسلامی می‌رسد.»

نمایندگان با 77 رأی موافق، 80 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 214 نماینده حاضر در صحن، این ماده الحاقی را رد کردند.

با توجه به مطرح بودن لایحه تقویم آموزشی مدارس در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، اعضای این کمیسیون هنگام بررسی این ماده الحاقی، با آن مخالفت کردند.

نمایندگان در ادامه بررسی اصلاحات لایحه هوای پاک، اصلاحات عبارتی و ویرایشی این لایحه را که اخیراً در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی تصویب شده است، بررسی و تصویب کردند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان