حریم هوایی پاکستان به‌روی هواپیماهای غیرنظامی هند باز شد

پاکستان پس از ۱۳۵ روز حریم هوایی این کشور را به طور کامل به‌روی پروازهای عبوری به سمت هند بازگشایی کرد. تاریخ انتشار: ۱۴:۳۷ - ۲۵ تیر ۱۳۹۸ - کد خبر: ۵۳۳۷۷۹

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، پاکستان پس از 135 روز حریم هوایی خود را به طور کامل به‌روی پروازهای عبوری به سمت هند باز کرد.

مقامات پاکستان اعلام کردند که این کشور از امروز سه‌شنبه (25 تیر) حریم هوایی خود را به‌روی تمام پروازهای غیرنظامی از جمله پرواز هواپیماهای هندی باز کرده است.

پاکستان در فوریه سال جاری به دلیل سقوط دو جنگنده هندی حریم هوایی این کشور را به طور کامل به‌روی تمامی پروازهای هند مسدود کرد، اما به مرور بخشی از این محدودیت را لغو کرده،‌ اما تاکنون اجازه پرواز از این کشور به سمت هند را نداده است.

در ماه مارس سال جاری پاکستان بخشی از حریم هوایی خود را بعد از این درگیری باز کرد، اما همچنان پروازهای عبوری به سمت هند از این کشور با محدودیت زیاد همراه بود.

مسدود بودن حریم هوایی پاکستانی باعث وارد شدن هزینه هنگفت به پروازهای عبوری از افغانستان به سمت هند وارد کرده و مقامات کابل مجبور شدند تا برای کاهش هزینه‌ها راه‌های هوایی جدید را بازگشایی کنند.

به نوشته «د نیوز» پاکستان، انتظار می رود که این حرکت به خطوط هوایی هند کمک بزرگی کند چراکه در مدت ممنوعیت پروازی، هواپیماهای هند و افغانستان مجبور بودند مسیر پرواز خود را تغییر دهند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان