نخستین محموله کالاهای بهداشتی صادراتی افغانستان به سومالی رسید

مسؤولان شرکت‌های تولید کننده محصولات بهداشتی در افغانستان، اعلام کردند که نخستین محموله کالاهای بهداشتی صادراتی آنان به سومالی رسیده‌است. تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۲۵ تیر ۱۳۹۸ - کد خبر: ۵۳۳۶۴۴

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، مسؤولان شرکت‌های تولید کننده محصولات بهداشتی در افغانستان، اعلام کردند که نخستین محموله کالاهای بهداشتی صادراتی آنان به سومالی رسیده‌است.

به گفته این مسؤولان، در این محموله کالای بهداشتی بیش از 30 تُن در سه کانتینر بارگیری شده بودند و از راه ایران و ترکیه به آفریقا صادر شده‌است.

بیست و پنج نوع محصولات بهداشتی که به سومالی صادر شده‌اند شامل تخت‌های بیمارستان برای بیماران، تخت‌های عملیات و دیگر نیازمندی‌های بیمارستان‌ها هستند. این محصولات از سوی شرکت «افغان فارما» در شهرک صنعتی ولایت هرات تولید شده‌اند.

محمد امین جامی، مسؤول تولید تجهیزات بهداشتی افغان فارما در این باره گفت: ما توانستیم برای اولین بار سه کانتینر که نزدیک به 30 تُن وزن آن می‌شد شامل بیست و پنج قلم محصولات پزشکی بود، در آغاز قرارداد ما به کشور سومالی در آفریقا صادر شد.

مسؤولان شرکت افغان فارما، می‌گویند که قرار است بیش از 40 تُن از این کالاها در روزهای آینده به سومالی صادر شوند.

در همین حال، مسؤولان اتاق صنایع و معادن هرات می‌گویند که ظرفیت‌های تولید کالاهای بهداشتی در شهرک صنعتی ولایت هرات افزایش یافته است. به گفته آنها در حال حاضر چهار کارخانه تولید دارو و دیگر کالاهای بهداشتی در هرات فعال هستند و در ماه‌های آینده شش کارخانه دیگر نیز آغاز به کار خواهند کرد.

حمیدالله خادم، رییس اتاق صنایع و معادن هرات گفت: در ادامه سه کانتینری که قبلأ فرستاده شده‌اند که یک کانتینر آن به مقصد رسیده‌است و دو کانتینر دیگر در ترکیه به مقصد سومالی در حال بارگیری هستند. چهار کانتینر کالاهای بهداشتی دیگر در حالت بارگیری و انتقال به ترکیه و سومالی و طی مراحل اسناد صادراتی هستند.

به نوشته طلوع نیوز، علاوه بر امکانات و تجهیزات بهداشتی، سنگ مرمر، پخته، لوازم آلمیونیومی و نوشیدنی‌های انرژی‌زا که در شهرک صنعتی ولایت هرات تولید می‌شوند، به کشورهای همسایه و برخی کشورهای دوردست صادر می‌شوند.

/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان