در پی توییت نژادپرستانه علیه نمایندگان کنگره

طرح استیضاح ترامپ بار دیگر کلید خورد

مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارد هفته آینده طرح استیضاح دونالد ترامپ را به دلیل توییت اخیرش علیه ۴ نفر از اعضای رنگین پوست کنگره به رأی بگذارد. تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۲۵ تیر ۱۳۹۸ - کد خبر: ۵۳۳۶۶۴

طرح استیضاح ترامپ بار دیگر کلید خوردبه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ «آل گرین»، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا می‎گوید که هفته آینده طرح استیضاح دونالد ترامپ را به رأی خواهد گذاشت.

این تصمیم پس از آن صورت می‌گیرد که روز یکشنبه گذشته دونالد ترامپ در صفحه توییتر خود 4 نفر از اعضای زن کنگره آمریکا را هدف حملات لفظی شدید خود قرار داد.

ترامپ در این پیام توییتری خطاب به این زنان گفته "چرا این افراد به کشور‌های ورشکسته و مملو از جنایت خود، جایی که در آن بوده‌اند بازنمی‌گردند؟ "

ترامپ در این توییت خود نوشت: جالب است بدانید زنان «ترقی‎خواه» کنگره که اصالتا از کشور‌هایی آمده‌اند که دولت‌های آن‌ها فاجعه تمام و کمال است و اگر دولتی داشته باشند این دولت فاسدترین و بدترین دولت در جهان است. این افراد به مردم آمریکا که قدرتمندترین و بزرگترین ملت جهان است می‌گویند که چه کاری را انجام دهند.

این توییت ترامپ به عنوان اقدامی نژادپرستانه واکنش‌های بسیاری را در میان مقامات و مردم آمریکا از بخش‌های گوناگون در پی داشت.

با این وجود ترامپ همچنان بر موضع خود پافشاری کرده و روز دوشنبه از افرادی که آن‌ها را هدف حمله لفظی خود قرار داده بود خواستار عذرخواهی شد.

آل گرین که سال 2017 نیز پیشنهاد استیضاح ترامپ را به رأی گذاشته اکنون می‌گوید: من بار دیگر این طرح را به خاطر تعصب در سیاست که برای جامعه ما مضر است در مجلس نمایندگان به رأی می‌گذارم.

موضوع استیضاح دونالد ترامپ از زمان روز کار آمدن وی در کاخ سفید از آغاز سال 2017 تاکنون همواره و در مقاطع گوناگون مطرح بوده و بسیاری از مقامات کنگره نیز با این استیضاح موافق هستند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان