پیشرفت چشمگیر کریدرو اقتصادی کرتارپور پس از توافق‌های نمایندگان هند و پاکستان

نمایندگان هند و پاکستان پس از رایزنی‌های موفق بیش از ۸۰ درصد بندها و نکات موجود در کریدور اقتصادی کرتارپور را پذیرفتند. تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۵ تیر ۱۳۹۸ - کد خبر: ۵۳۳۶۳۶

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان به نقل از جیو تی وی، نمایندگان هند و پاکستان که در مذاکرات کریدور اقتصادی کرتارپور شرکت کرده بودند آن را مذاکرات موفق توصیف کردند.

گزارش ها حاکی است نمایندگان دو کشور موفق شدند 80 درصد از بندهای این توافق نامه را به تصویب برسانند.

«محمد فیصل» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در این خصوص گفت: ما مذاکرات خوبی با طرف هندی داشتیم و توانستیم در مورد بیشتر بندهای معاهده به توافق دست پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: مذاکره در مورد روش های فنی پیش برد این پروژه اقتصادی از سوی دو طرف ادامه دارد و به زودی به مرحله نهایی نیز خواهد رسید.

محمد فیصل افزود: به دلیل محرمانه بودن بندهای این معاهده نمی توانیم آنها را رسانه ای کنیم ولی 80 درصد از پیشنهادهای موجود مورد توافق قرار گرفت.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان افزود: ما در تلاش هستیم روابط مان را با تمام کشورهای منطقه از جمله هند افزایش دهیم و در این مسیر مذاکره را بهترین مسیر می دانیم.

گفتنی است دومین مرحله از جلسات و نشست های بررسی معاهده کرتارپور میان دو کشور با کمی تاخیر در خاک پاکستان برگزار شد.

افتتاح این کریدور راهداری بیش از همه به سود اتباع سیک مذهب هندی خواهد بود که برای حضور در آرامگاه بینانگذار مذهبشان راهی پاکستان می شوند.

.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان