به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی امام مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) اظهار کرد:بخش شرقی خط 7 مترو تا پایان مرداد ماه در حدفاصل ایستگاه بسیج و مهدیه با 2 ایستگاه بسیج و محمدیه به بهربرداری میرسد.
وی گفت: ایستگاه محمدیه یک ایستگاه تقاطعی با خط یک مترو است.
وی گفت: ایستگاه بعدی مورد نظر در مدار بهرهبرداری، ایستگاه مهدیه است که در تقاطع خط 3 قرار دارد و تبادل سفر بین خط 7 و 3 انجام میشود.
در ادامه این بازدید شعاعی مدیر تجهیزات خط 7 مترو تهران درباره مشخصات تهویه ایستگاه بسیج اظهار کرد: در طرح نهایی که برای خط 7 در نظر گرفته شده مشابه سایر خطوط مترو تهران در داخل هر ایستگاه 3 اتاق تهویه در نظر گرفته شده است.
شعاعی گفت: این طرح بر اساس سر فاصله 2 دقیقه است و در خط 7 برای اولین بار در طراحی اتاقهای تهویه یک سری بهینه سازیهایی نسبت به سامانههای تهویه سایر خطوط مترو تهران انجام شده است.
مدیر تجهیزات خط 7 مترو تهران گفت: در سامانه تهویه خط 7 مترو تهران برای اولین بار به جای ایر واشرهای سنتی از ایر واشرهای مه پاش استفاده شده است که آب را با فشار بالاتری اسپری میکنند و تا 70 درصد میتوانند هزینههای مصرفی آب، برق و تعمیر و نگهداری را کاهش دهد.
او گفت: برای کل خط 27 ناحیه کنترلی تهویه در نظر گرفته شده و فنها متناسب با نواحی نصب شدهاند و مقداری از آنها کاملا راهاندازی شده است.
علی امام در ادامه افزود: ایستگاه بسیج از جمله ایستگاههایی است که در خرداد ماه 96 یک بار افتتاح شده بود و در حال حاضر که دوباره افتتاح میشود، به علت تکمیل ایستگاه است.
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) گفت: 2 مورد از مهمترین سامانههایی که باید راهاندازی میشد، سامانه تهویه و سیگنالینگ است که این 2 سامانه را نداشت.