در گزیده اخبار اجتماعی ایسنا بخوانید:

قتل خانوادگی در مرزداران/ کارنامه‌ها الکترونیکی می‌شوند

۴۰ درصد عطاری‌ها غیرمجازند، استان‌های رکورددار سالک/ علت ابتلا به این بیماری، ۶۰ درصد شاغلان کشور بیمه تامین اجتماعی‌اند، علل شیطنت کودکان؛ از ژنتیک تا تربیت خانوادگی، ارائه الکترونیکی «کارنامه» به دانش‌آموزان از مهرماه، اصلاح شعاع سبز تهران با چه شرط و شروطی؟، باز هم قتل خانوادگی؛ این‌بار در مرزداران تهران و

قتل خانوادگی در مرزداران/ کارنامه‌ها الکترونیکی می‌شوند

به گزارش ایسنا، امروز در سرویس اجتماعی ایسنا بیش از 50 خبر، مصاحبه و گزارش ارسال شده است که گزیده‌ای از مهمترین این اخبار به همراه تیتر و لینک در زیر می‌آید:

املاک اوقافی و قولنامه‌ای مانعی در بازسازی بافت‌های فرسوده پایتخت

معاون استاندار تهران با اشاره به قرارگیری املاک اوقافی در محدوده بافت‌های فرسوده و مشکل نداشتن سند رسمی این املاک گفت: وجود این املاک به مانعی برای اجرای طرح های بازآفرینی شهرها شده است.

محمد تقی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: ابلاغی بر اساس مبانی قانونی به شهرستان‌های استان تهران شده است تا اقدامات لازم در جهت اجرای طرح‌های بازآفرینی انجام شود و این هماهنگی وجود دارد که در خصوص بازآفرینی بافت‌های فرسوده، اقدامات جدی آغاز شود اما در این روند با مشکلاتی مواجه هستیم که باید مرتفع شود.

دریاچه چیتگر حیاط و حوض برج‌های اطراف شده است

رییس کمیته معماری و طرح‌های شهری شورای شهر تهران جزییات طرح تفصیلی ویژه منطقه ٢٢ و مشکلات پیش‌رو را تشریح کرد.

علی اعطا در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام خبر ارسال پیشنهادات شهرداری تهران در مورد طرح تفصیلی جدید منطقه ٢٢ به شورای عالی معماری و شهرسازی با بیان اینکه توسعه منطقه ٢٢ از زمان طرح جامع اول در سال٤٩ در بحث توسعه خطی تهران به سمت غرب دیده شده است،  گفت: اما در دوره‌های مختلف در حوزه نقش و کارکرد این توسعه اقداماتی صورت گرفت که در نهایت توقعاتی که از منطقه می‌رفت، برآورده نشد.

40 درصد عطاری‌ها غیرمجازند

مدیر کل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با اشاره به نحوه ساماندهی فروش داروهای گیاهی در داروخانه‌ها و عطاری‌ها، گفت: حدود 60 درصد از عطاری‌های موجود در سطح عرضه در صنف مربوطه ثبت‌نام شدند و 40 درصدشان عطاری‌های غیرمجازند. بنابراین در بهترین حالت می‌توانیم عطاری‌هایی را مورد نظارت قرار دهیم که در صنف ثبت شده‌اند. 

دکتر مهناز خانوی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت عرضه داروهای طبیعی در کشور، گفت: اساسا داروهای طبیعی فقط و فقط باید از داروخانه تامین شوند. بنابراین تنها محل رسمی عرضه‌ای که اجازه فروش هر داروی گیاهی، داروی سنتی و مکمل تغذیه‌ای که واجد مجوز از اداره‌کل فرآورده‌های طبیعی باشد، داروخانه است.

استان‌های رکورددار سالک/ علت ابتلا به این بیماری

رییس اداره مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت ضمن اعلام استان‌های رکورددار بیماری سالک در سال گذشته، گفت: در سال گذشته 15هزار و 741 مورد ابتلا به سالک در کشور گزارش شده است.

دکتر بهزاد امیری در گفت‌وگو با ایسنا، بیماری سالک را ناشی از گزش پشه خاکی معرفی کرد و گفت: بیماری سالک در دو نوع شهری و روستایی می‌تواند باعث بروز بیماری در افراد شود. در نوع روستایی، مخزن این بیماری جوندگان یا موش‌های صحرایی هستند.

60 درصد شاغلان کشور بیمه تامین اجتماعی‌اند

رئیس گروه اقتصاد بیمه و برنامه‌ریزی سازمان تأمین اجتماعی گفت: 60 درصد نیروی کار شاغل در جامعه ذیل چتر سازمان تامین اجتماعی بوده و از تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت بهره‌مند می‌شوند.

کیوان مرتضوی که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد با اشاره به شاخص ضرب نفوذ بیمه‌ای گفت: این شاخص در سال 1390 حدود 56 درصد بوده که در سال 1397 به 60 درصد رسیده است، بدین معنا که 60 درصد نیروی کار شاغل در جامعه ذیل چتر سازمان تامین اجتماعی بوده و از تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت آن بهره مند می‌شوند.

علل شیطنت کودکان؛ از ژنتیک تا تربیت خانوادگی

یک روانشناس کودک و نوجوان با بیان اینکه شیطنت، بی‌قراری و بیش‌فعالی کودکان چند علیتی است، گفت: بیش‌فعالی یا شیطنت کودکان تا حدودی به سن بستگی دارد، زیرا زمانی که کودکان راه رفتن را می‌آموزند، کنجکاوند و برای ارتباط‌ گیری با افراد مختلف فعالیت زیادی می‌کنند، عموما این رفتار در 2 تا 4 سالگی طبیعی است و قابل کنترل نخواهد بود.

مژگان ناقل در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه شیطنت، بی‌قراری و بیش‌فعالی کودکان ناشی از یک دلیل مشخص نیست، افزود: اکثر اختلالات به ویژه اختلالات کودکی چند علیتی هستند و به دلایل مختلفی بستگی دارند که یکی از آنها می‌تواند به ناراحتی‌های روانی و مشکلاتی که مادر در دوران بارداری‌اش آن را تجربه کرده وابسته باشد، البته بیش‌فعالی یا شیطنت تا حدودی وابسته به سن است زیرا زمانی که کودکان راه رفتن را می‌آموزند، کنجکاوند و برای ارتباط‌گیری با افراد مختلف فعالیت زیادی دارند که عموما این موضوع در کودکان 2 تا 4 سال طبیعی است و قابل کنترل نخواهد بود. 

ارائه الکترونیکی «کارنامه» به دانش‌آموزان از مهرماه

سرپرست وزارت آموزش و پرورش از ارائه «کارنامه» و «پرونده سلامت و بهداشت» دانش آموزان به صورت الکترونیکی از اول مهرماه خبر داد و گفت: این امر در مدارسی که بسترهای الکترونیک آنها فراهم است، انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سید جواد حسینی در مراسم انعقاد تفاهم نامه با وزیر ارتباطات در نمایشگاه الکامپ با بیان اینکه کارشناسان دو وزارتخانه با نگاه مثبت برای انجام این تفاهم نامه تلاش کردند گفت: هوشمندسازی در ماده 69 قانون برنامه ششم توسعه تکلیف شده است.

تشکیل کلاس درس در انباری و آشپزخانه منازل!

در حالی که عضو شورای سیاست‌گذاری و نظارت بر مراکز و مدارس غیردولتی از تحصیل 11 درصد جمعیت دانش‌آموزی در مدارس غیردولتی خبر می‌دهد، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از ارائه مجوز به خانه‌های مسکونی با کاربری مدارس غیردولتی انتقاد کرد و گفت: برخی در انباری و آشپزخانه کلاس تشکیل می‌دهند که باید بسته شود. به کسی که مکان ندارد نباید مجوز بدهیم.

اصلاح شعاع سبز تهران با چه شرط و شروطی؟

به دنبال پیشنهادی از سوی دستگاه‌ها از جمله استانداری تهران، برای اصلاح قانون «منع استقرار صنایع در شعاع 120 کیلومتری تهران»، یک کارشناس مطالعات محیط زیستی گفت: این قانون امروزه به برخی دلایل ناکارآمد شده است بنابراین اگر اصلاح آن در جهت بازنویسی و تعیین معیارهای به روز باشد قابل توجیه است اما اگر اصلاح در جهت حذف این ماده قانونی صورت گیرد، قابل پذیرش نیست. 

یک حقیقت عجیب: درختان عامل تشدید آلودگی هوا در محیط‌های شهری

درختان در محیط‌های شهری می‌توانند عامل تشدید آلودگی هوا شوند. شاید این یک موضوع عجیب و شوکه‌کننده باشد، اما یک متخصص حوزه آلودگی هوا ضمن تشریح مطالعات انجام‌شده در این باره تاکید کرد که تاثیر درختان در محیط‌های شهری بیشتر برای کنترل دما و تاثیرات مخرب تغییرات اقلیمی است.

به گزارش ایسنا، شاید این موضوع که درختان به‌عنوان منبع انتشار آلودگی هوا هستند، عجیب و شوکه‌کننده باشد زیرا همیشه باور بر این بوده است که درختان در محیط‌های شهری باعث کاهش آلودگی هوا می‌شوند و حتی بارها از سوی کارشناسان و مسئولان به‌عنوان یک راهکار معرفی شده است اما محمودرضا مؤمنی - متخصص حوزه آلودگی هوا و دانشجوی دکترای دانشگاه درکسل - گفت: مطالعات نشان می‌دهد که درختان خود می‌توانند در محیط‌های شهری، سبب افزایش و یا تشدید آلودگی هوا شوند و لازم است که آگاهانه و بدون هیچ‌گونه تعصب به‌این موضوع نگاه کرد و در انتخاب نوع درخت توجه زیادی شود.

آتش‌نشانان پشت درهای بسته ساختمان‌های ناایمن

حوزه حوادث امروز در گزارشی به موضوع لزوم گسترده‌تر شدن اختیارات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی برای بررسی ایمنی ساختمان‌های ناامن پرداخته است،‌ در ابتدای این گزارش آمده است: آتش‌ پلاسکو همچنان داغ بود که صحبت از اخطارهای چندین و چند باره سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به کسبه این ساختمان بر زبان همگان افتاده بود؛ و دلالت بر صحت این صحبت‌ها جان هایی بود که علیرغم تمام تلاش‌ها و امیدها زیر آوارهای این ساختمان 520 واحدی می‌سوختند. ساعت‌ها می‌گذشت، نفس‌ها به شماره می‌افتاد و پرتو امیدواری که به غروب ناگهانی پلاسکو چشم دوخته بود، رنگ می‌باخت. 

 کمی بعد از آن بود که موضوع لزوم نظارت‌ بر اماکن ناایمن مطرح شد تا شاید دیگر شاهد وقوع حوادثی همچون پلاسکو نباشیم، تا شاید دیگر آتش‌نشانان پشت درهای بسته پلاسکوها نمانند؛ امروز اما با گذشت حدود دو سال و شش ماه از وقوع این حادثه دلخراش همچنان آتش‌نشانان قدرت قابل توجهی برای مواجه شدن با متخلفان ندارند و رسیدگی به ایمنی ساختمان‌ها بهتر از پیش اما همچنان با کندی انجام می‌شود به طوری که بر اساس گفته ، زهرا صدر اعظم نوری -رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران- تا سال گذشته حدود 22هزار ساختمان نا ایمن در شهر تهران شناسایی شده و بر اساس اعلام آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ، هنوز آتش‌نشانان پشت درهای بسته مانده‌اند.

باز هم قتل خانوادگی؛ این‌بار در مرزداران تهران + عکس

صبح امروز مردی 46 ساله در خانه خود همسر 42 ساله‌اش را با بند کیف خفه کرد و پس از آن با پلیس و نیروهای امدادی تماس گرفت.

به گزارش ایسنا حوالی ساعت هفت صبح امروز مردی 46 ساله در تماس با پلیس 110 اعلام کرد همسرش را در منزلشان واقع در میدان آرش به قتل رسانده است، پس از اعلام این موضوع، ماموران رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار داده و ماموران کلانتری مرزداران به سرعت در محل حاضر شدند.
مأموران با حضور در محل حادثه با جسد خون‌آلود زنی 42 ساله مواجه شدند که همسر و پسر مقتول نیز در محل قتل حضور داشتند. در بررسی اولیه مشخص شد شوهر مقتول پس از قتل همسرش با اورژانس و پلیس تماس گرفته بود.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اجتماعی ایسنا، در روز شنبه 29 تیرماه به شرح زیر است:

باز هم قتل خانوادگی؛ این‌بار در مرزداران تهران + عکس

چند توصیه برای مراقبت از کلیه‌ها

توصیه پلیس فتا به شهروندان درباره خرید و فروش اینترنتی

40 درصد عطاری‌ها غیرمجازند

استان‌های رکورددار سالک/ علت ابتلا به این بیماری

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان