حجت الاسلام و المسلمین منتظری:

مدیران باید از اشرافی گری فاصله بگیرند/ دستگاه قضایی ما ضعف دارد

دادستان کل کشور گفت: مدیران و مسئولان باید از اشرافی گری فاصله بگیرند و تفکر بسیجی داشته باشند تا درد جامعه و مردم را بفهمند.

مدیران باید از اشرافی گری فاصله بگیرند/ دستگاه قضایی ما ضعف دارد

مدیران باید از اشرافی گری فاصله بگیرندبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌ الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور با اشاره به موضوع جهاد و اهمیت آن در اسلام گفت: جهاد در اسلام اهمیت بسیاری دارد و در ردیف نماز، روزه و حج  قرار گرفته و در قرآن به جهاد با مال و جان تقسیم شده است.

او با اشاره به تمسک به قرآن افزود: هر زمانی که ما مسلمانان از قرآن فاصله عملی گرفتیم، شکست خورده و ذلیل شدیم و اسکتبار توانست بر ما تسلط پیدا کند و هر جا که به قرآن عمل کردیم، پیشرفت و موفقیت همراه ما بود، حال اگر بخواهیم جایگاه خودمان را حفظ کنیم، باید به قرآن عمل کنیم.

حجت‌ الاسلام و المسلمین منتظری گفت: کسی که قرآن را می‌فهمد باید راه را به مردم نشان دهد و آن‌ها را از بیراهه آگاه کند. بهترین و سزاوارترین گروهی که باید به قرآن مراجعه کنند، اشخاصی هستند که مدیریت جامعه اسلامی را بر عهده دارند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: اگر مدیران در هر حوزه و قوه‌ای به قرآن مراجعه کنند، قطعا وضعیت و شرایطمان، وضعیت و شرایط فعلی نخواهد بود.

او افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی هر کجا پیشرفت داشتیم، به قرآن عمل کردیم و هر کجا شکست خوردیم و حرکتمان کند بوده، آنجا از قرآن فاصله گرفتیم.

دادستان کل کشور تصریح کرد: بهترین جمعیتی که می‌تواند در عرصه جامعه و در همه حوزه‌ها تأثیرگذار باشد، جامعه‌ای است که نام پرافتخار و سرافراز بسیج داشته باشد. بسیج بعد از گذشت 40 سال به رشد کامل رسیده است و حتما جامعه باید از این شجره طیبه میوه برداشت کند.

به گفته حجت الاسلام و المسلمین منتظری، امروز باید حرکت بسیج به سمت و سویی برود که جامعه از آن سود ببرد.

او افزود: هر کجا مدیریت‌های ما ضعف دارد و دچار آسیب است، به این علت بوده که تفکر بسیجی بر آن حاکم نیست.

دادستان کل کشور با بیان اینکه مدیران باید از اشرافی گری فاصله بگیرند تا درد مردم و جامعه را متوجه شوند، تصریح کرد: بخش عمده‌ای از اشکالات و آسیب‌ها در جامعه ما، به عدم تفکر بسیجی در مدیران باز می‌گردد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با بیان اینکه امروز پرونده‌های اختلاس، دستگاه قضا، مردم و نظام جمهوری اسلامی را با مشکلات عدیده‌ای روبرو کرده است، تصریح کرد: ریشه اصلی همه این مشکلات در تقوا و تفکر بسیجی و راه و رسم قرآن است که متأسفانه از آن‌ها یا فاصله گرفتیم یا ضعیف عمل کردیم.

او گفت: منشور ارزشمند گام دوم انقلاب که چندی پیش مقام معظم رهبری تدوین کردند و در اختیار جامعه قرار دادند، می‌تواند یک برنامه ارزشمند کاری در تمام عرصه‌ها باشد و حتما یکی از برنامه‌های بسیج اقشار باید تدریس و تبیین این برنامه باشد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با اشاره به اینکه بیان ضعف‌ها و اشکالات دلیل بر نادیده گرفتن نقاط قوت و نیمه خالی لیوان نیست، تصریح کرد: در دستگاه قضا ضعف داریم و در این زمینه در دوره قبل هم تلاش‌های به عمل آمده است، اما رهبر معظم انقلاب هم بر ایجاد تحول در حوزه قضایی تأکید داشتند و بحث تحول موضوعی است که ریاست قوه قضاییه هم بار‌ها آن را مطرح کردند.

او افزود: اگر در دستگاه قضا بخواهیم تحول ایجاد کنیم، نخستین گام موثر تحول در نیروی انسانی است، چراکه در و دیوار و وسایل مدرن مستقیم، تحول ایجاد نمی‌کند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه امروز در دستگاه قضا ما به شدت نیازمند انسان‌های تحول گرا و معتقد به تحول هستیم، گفت: قضات زمانی می‌توانند تحول ایجاد کنند که خود معتقد به آن باشند.

او با بیان اینکه تفکر بسیجی در دستگاه قضایی هست، اما کافی نیست، افزود: قضات بسیجی و کارمندان بسیجی داریم، اما نه به قدر کافی و باید در این زمینه اقدامات و برنامه‌های مناسبی را در نظر بگیریم.

دادستان کل کشور گفت: باید نیروی انسانی با تفکر بسیجی تربیت کنیم تا بتوانیم تحول ایجاد کنیم و مجمع بسیج حقوقدانان یکی از مکان‌هایی است که می‌تواند نیروی انسانی را تربیت کند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند قوه قضاییه باید مبارزه با فاسد را از درون خود شروع کند و این موضوع به شدت در حال انجام است. امروز زمینه برای پذیرش نیروی انسانی متعهد فراهم است و باید کمک شود افرادی که ناصالح هستند، از دستگاه قضا بروند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه جوانان باید بدانند جمهوری اسلامی ایران طی 40 سال گذشته چه پیشرفت‌هایی داشته است؟ گفت: دشمنان با تبلیغات در فضای مجازی و عناصر خودفروخته داخلی به دنبال آن هستند که مشکلات موجود را به نظام نسبت دهند و این بزرگترین خیانت است.

به گفته حجت الاسلام و المسلمین منتظری بزرگترین تهدیدی که جامعه و جوانان را هدف قرار داده، تهدید فرهنگی است و امروز امر به معروف و نهی از منکر در کشور حالت خمودی پیدا کرده است.

او با بیان اینکه احیای حقوق عامه به طور جدی در دستور کار دادستانی و قوه قضاییه است، گفت: امروز یکی از مطالبات رهبری و رئیس دستگاه قضا پیگری این موضوع است؛ ریشه برخی از مشکلات در کشور نپرداختن به حقوق عامه است.

نشست‌ دوشنبه‌های گام دوم انقلاب اسلامی امروز با موضوع بررسی ابعاد حقوقی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با حضور حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور برگزار شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان