کمتر از یک سال از عمر اسنپ کیو میگذرد؛ پلتفرمی که در این بازه زمانی رشدی شگفت انگیز را تجربه کرده است اما اینطور که شنیده میشود این پلتفرم تصمیم دارد تغییرات بزرگی را در روند کاری خود ایجاد کند. اسنپ کیو در واقع میخواهد روی حوزه جدیدی از گیم تمرکز کند و به ارائه بازیهای آنلاین در سوپراپلیکیشنهای اسنپ و آپ حرکت کند. این در حالیست که در روزهای اخیر خبرهای ضدونقیضی در مورد تعطیلی این پلتفرم هم به گوش رسیده بود.
با پیگیری دیجیاتو، روابط عمومی اسنپ کیو شنیدههای دیجیاتو در خصوص تعطیلی اسنپ کیو را از اساس رد اما تغییرات در بازیها و اجرای یک شیوه جدید بازی آنلاین را تایید میکند. روابط عمومی اسنپ کیو تاکید میکند که این پلتفرم میخواهد رویه جدیدی را به روشهای قدیمی خود اضافه کند:
«اسنپ کیو در حال حاضر در سوپراپلیکیشنهای اسنپ و آپ هم قرار دارد و قصد دارد تا در این سرویسها، بازیهای جدید و جوایز جدیدی را تعریف کند. در این اپلیکیشنها میخواهیم بیشتر سمت و سوی بازیهای آنلاینی نظیر Tetris و چند بازی ابداعی دیگر برویم که روش بازی کردنشان کاملا فرق دارد و شباهتی به برنامههای ویدئویی زنده با مجری نخواهد داشت.»
روابط عمومی اسنپ کیو در گفتگو با دیجیاتو تاکید میکند که این اقدام به مفهوم حذف برنامههای رایج اسنپ کیو نیست و مانند گذشته، برنامههای ویدئویی این مجموعه نیز ادامه خواهد داشت: «یکشنبهها و سهشنبهها بعد از ظهر برنامه با مجری خواهیم داشت و جت کیو و برنامه نه شب (مسابقه جدید تایپ که هنوز برای همه کاربران این پلتفرم باز نشده) و برنامه ده شب نیز پایدار هستند.»
او تاکید دارد که تیم اسنپ کیو تیمی کوچک و شامل 25 نفر کارمند است که همگی سعی دارند خلاقیت را با گیمینگ گره بزنند و همه آنها در ساخت بازیهای جدید نیز نقش خواهند داشت.
با این حال تغییرات قطعی هستند و احتمال دارد بعد از عمومی شدن بازیهای جدید آنلاین این پلتفرم، بیشتر تمرکز به سمت آنها برود و برنامهها و مسابقات ویدئویی سابق یا از حجمشان کاسته شود و یا کم کم حذف شوند، امری که البته به گفته منابع آگاه، اگر هم بخواهد رخ بدهد به یکباره نخواهد بود و حتما اطلاعرسانی دقیقی درباره آن خواهد شد.
مسابقات نظیر اسنپ کیو برای مدتی مدلهای مشابه زیادی پیدا کرد و حتی صدا و سیما نیز به ساخت برنامههایی اینچنینی روی آورد اما باید گفت که هیچیک از مدلهای مشابه و یا برنامههای تلویزیونی نتوانستند آنطور که باید مخاطب را جذب کنند. به نظر میرسد تغییر رویه اسنپ کیو و تمرکز آن روی بازیهای آنلاین و مسابقات رقابتی برخط نیز در همین راستا بوده و باید دید که استقبال مخاطبین از این موضوع چگونه خواهد بود.