مدیرعامل اینتل: تولید پردازنده ۷ نانومتری را تا ۲۰۲۱ شروع نخواهیم کرد

مدیرعامل اینتل در کنفرانس Brainstorm Tech اعلام کرد که این کمپانی تولید پردازنده های ۷ نانومتری را تا سال ۲۰۲۱ شروع نخواهد کرد.

مدیرعامل اینتل: تولید پردازنده 7 نانومتری را تا 2021 شروع نخواهیم کرد

مدیرعامل اینتل در کنفرانس Brainstorm Tech اعلام کرد که این کمپانی تولید پردازنده های 7 نانومتری را تا سال 2021 شروع نخواهد کرد.

اینتل یا چیپزیلای دنیای فناوری مدتی قبل از پردازنده های نسل دهم آیس لیک (Ice Lake) که تماماً بر پایه معماری 10 نانومتری هستند رونمایی کرده بود. حالا اما «باب سوان» مدیرعامل این شرکت تاکید کرده حداقل تا سه سال دیگر از تراشه های 7 نانومتری خبری نخواهد بود.پردازنده 7 نانومتری اینتل

این خبر خوبی برای شرکت رقیب یعنی AMD است چون حداقل تا دو سال آینده رقیبی از نظر لیتوگرافی مدارهای مجتمع، برای این شرکت وجود نخواهد داشت. گمان می رود پردازنده 7 نانومتری اینتل با پردازنده نسل چهارم رایزن 5 نانومتری رقابت کند. مدیرعامل اینتل دلیل این عقب ماندگی را تمرکز مهندسان این شرکت بر توسعه یک ریزمعماری جدید به جای کاهش سایز چیپ عنوان کرده است.

اینتل کار دشواری برای رقابت با AMD دارد؛ چون شرکت رقیب چندی پیش اعلام کرد تولیدات بعدی پردازنده های رایزن آنقدر پیشرفته خواهند بود که سوکت +AM4 را نیز پشت سر خواهند گذاشت. بنابراین امکان دارد هنگام عرضه پردازنده های 7 نانومتری اینتل، با پردازنده هایی کاملاً متفاوت از AMD مواجه شویم.

اینتل با وجود مشکلات همچنان سهم بزرگی از بازار CPU را در اختیار دارد

شاید تصور کنید AMD گوی رقابت را از اینتل ربوده ولی اگر به تصویر بزرگ تر نگاه کنیم متوجه می شویم که اینطور نیست؛ چون به غیر از چند کشور محدود مانند کره، اینتل همچنان سهم بزرگی از بازار CPU را در اختیار دارد. همچنین تلاش این شرکت با پروژه Intel Xe برای رفتن به سمت گرافیک اختصاصی، انویدیا و AMD را تهدید می کند.

علی رغم مشکلات متعددی که اینتل با آنها روبرو شده (از رسوایی مدیرعامل تا حفره های امنیتی ویرانگر)، بعید است به این زودی ها بشود آنها را بازنده میدان به حساب آورد؛ هرچند کسی فکرش را هم نمی کرد نوکیا که زمانی سلطان تلفن های همراه بود قافیه را به کمپانی های چینی و کره ای ببازد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان