لیندسی گراهام درباره خروج آمریکا از افغانستان هشدار داد

سناتور آمریکایی گفت: دولت ترامپ بدون در نظر گرفتن شرایط واقعی نظامیان این کشور را از افغانستان خارج نکند. تاریخ انتشار: ۱۴:۲۴ - ۳۰ تیر ۱۳۹۸ - کد خبر: ۵۳۴۶۹۱

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، لیندسی گراهام سناتور آمریکایی در رابطه با خروج نیروهای آمریکا از افغانستان گفت: امیدوارم دولت ترامپ بدون در نظر گرفتن شرایط واقعی در افغانستان نظامیان این کشور را از کابل خارج نکند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر آمریکا در افغانستان حضور نظامی بسیار اندکی دارد که این موضوع تضمین‌ کننده عدم رشد و گسترش گروه‌های همانند القاعده و داعش در این کشور است.

این سناتور آمریکایی در صفحه توئیتر خود نوشت: تحولات افغانستان و اینکه چه اتفاقی در این کشور روی خواهد داد، برای امنیت ملی بسیار بااهمیت است.

گراهام در خاتمه تصریح کرد: بنابراین باید در افغانستان به دنبال یک توافق خوب باشیم تا اینکه صرفا یک توافق بد را انتخاب کنیم.

هفتمین دور مذاکرات میان آمریکا و طالبان در حالی پایان یافته که طرفین اعلام کردند که پیشرفت‌های محسوسی در این دوره از انتخابات حاصل شده است.

از سوی دیگر ترامپ که سیاست اصلی خود را خروج از افغانستان اعلام کرده بود، به تازگی عنوان کرده است تمایل دارد بخشی از نیروهای نظامی این کشور یا حداقل بخش قوی از نیروهای اطلاعاتی آمریکا در افغانستان خواهند ماند.

از سوی دیگر طالبان پذیرش هرگونه توافق را منوط به اعلام زمانبندی خروج نظامیان خارجی کرده است،‌موضوعی که کلاف سردرگم صلح در افغانستان را پیچیده تر خواهد کرد.

/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان