مسکو: روایت ایران درباره توقیف نفتکش انگلیسی متقاعد کننده‌تر از لندن است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که توضیحات ایرانی‌ها در زمینه توقیف نفتکش انگلیسی متقاعد کننده‌تر از توضیات مبهم لندن در توقیف نفتکش ایرانی در تنگه جبل طارق است.

به گزارش تاس، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه می‌گوید که روایت ایران درباره مسائل مربوط به توقیف نفتکش انگلیسی «استنا ایمپرو» متقاعد کننده‌تر از چیزی است که مقامات انگلیسی درباره توقیف نفتکش ایرانی در تنگه جبل طارق می‌گویند.

ریابکوف افزود: «مباحثی که ایرانی‌ها در توضیح اقداماتشان بیان می‌کنند منطقی‌تر و متقاعد کننده‌تر از ارجاعات مبهمی است که مقامات جبل طارق با حمایت دولت انگلیس پیرامون توقیف نفتکش ایرانی در زمینه نقض قوانین تحریم‌های اتحادیه اروپا اعلام کرده‌اند.»

دولت انگلیس اخیرا با همکاری دولت محلی جبل طارق با توجیه نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه یک نفتکش ایرانی را در تنگه جبل طارق و با استفاده از نیروی نظامی توقیف کرد.

دادگاه جبل طارق روز پنچ شنبه توقیف این نفتکش را 14 روز دیگر تمدید کرد. این درحالیست که ایران تاکید کرده است که مقصد این نفتکش غول پیکر سوریه نبوده است و اصولا چنین نفتکشی نمی‌تواند در سواحل سوریه در مدیترانه پهلو بگیرد.

علاوه بر این، هم روسیه و هم ایران تعمیم تحریم‌های فراسرزمینی اتحادیه اروپا به کشور‌های دیگر را برخلاف قوانین بین المللی می‌دانند. این رویه‌ای است که آمریکا در زمینه تحریم‌های خود علیه کشور‌های دیگر به ویژه علیه ایران طی چند دهه اخیر به کار برده است.

نیروی دریای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز جمعه به درخواست سازمان بنادر و کشتیرانی ایران یک نفتکش انگلیسی را در نزدیکی تنگه هرمز توقیف کرد.

ایران دلیل توقیف این نفتکش را خاموش کردن تمام سیستم‌های مکانیابی، برخورد با یک لنج تجاری، عدم پاسخگویی به هشدار‌های و دستورات مقامات کشتیرانی کشورمان و در نهایت عبور از مسیر مخالف برای ورود به تنگه هرمز عنوان کرد.

بر اساس گزارش پایگاه رصد خطوط کشتیرانی marinevesseltraffic این نفتکش آخرین بار در نزدیکی بندر فجیره امارات سیگنال مکانیابی مخابره کرده است که این مسئله در ساعت 12.06 ظهر روز جمعه به وقت امارات انجام شده است و از آن زمان به بعد هیچ سیگنال مکانی مخابره نکرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان