اتحادیه اروپا خواستار آزادی نفتکش توقیف شده انگلیسی شد

اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای خواستار آزادی نفتکش انگلیسی توقیف شده از سوی ایران شد. تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۳۱ تیر ۱۳۹۸ - کد خبر: ۵۳۵۳۳۴

اتحادیه اروپا خواستار آزادی نفتکش توقیف شده انگلیسی شدبه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ اتحادیه اروپا در بیانیه‎ای مداخله جویانه می‌گوید که ایران باید نفتکش توقیف شده انگلیسی را آزاد کند.

در همین حال سخنگوی نخست وزیر انگلیس نیز در اظهاراتی نخ نما شده که ایران باید فورا نفتکش توقیف شده انگلیس و خدمه آن را آزاد کند.

نیروی دریایی سپاه پاسداران جمعه شب گذشته به درخواست سازمان بنادر استان هرمزگان کشتی انگلیسی «استنا ایمپرو» را به دلایلی اعم از برخورد با کشتی صیادی ایران، خاموش کردن موقعیت یاب و دفع پسماند نفتی در آب‌های خلیج فارس توقیف کرد.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: عصر روز جمعه 28 تیر یک فروند نفتکش انگلیسی با نام" "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

این اطلاعیه می‌افزاید: نفت‌کش مذکور پس از توقیف به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی‌های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان