تازه‌ترین خبرها از تیم خودروی خورشیدی دانشگاه میشیگان

پژوهشگران "دانشگاه میشیگان"، طراحی جدیدی برای خودروی خورشیدی این دانشگاه ارائه داده‌اند که کارایی آن را افزایش می‌دهد.

تازه‌ترین خبرها از تیم خودروی خورشیدی دانشگاه میشیگان

به گزارش ایسنا و به نقل از وب سایت رسمی دانشگاه میشیگان، گروهی از پژوهشگران "دانشگاه میشیگان"(UMich) امیدوارند که سیستم الکتریکی و سلول‌های خورشیدی فشرده آنها بتوانند خودروی خورشیدی را در "رقابت خودروهای خورشیدی بریجستون"(WSC) که در پاییز سال جاری برگزار می‌شود، شارژ کنند.

این گروه، از جدیدترین وسیله نقلیه خود رونمایی کرده است. این وسیله نقلیه موسوم به "الکترام"(Electrum)، طراحی بسیار محکمی دارد و براساس وسیله نقلیه پیشین این گروه موسوم به "نوام"(Novum) ساخته شده است.

با نگاه کردن به الکترام می‌توان طراحی نوام را در آن دید اما این خودروی جدید، تفاوت‌هایی با خودوری پیشین دارد. شکل بدنه الکترام، کمی نوک‌تیزتر است و اتاقک آن چهار اینچ به قسمت جلو نزدیک‌تر شده است. قسمت عقب خودرو که پنل‌های خورشیدی در آن قرار دارند، کمی کشیده‌تر و پهن‌تر است.

"ابی‌گیل سیگال"(Abigail Siegal)، مدیر تجاری این گروه گفت: هدف از انجام شدن این تغییرات، افزایش کارایی خودروی خورشیدی است.

این گروه در طراحی الکترام، فضای بیشتری برای سلول‌های خورشیدی در نظر گرفتند و از شکل فشرده‌تر آن استفاده کردند. پژوهشگران به جای شکل مستطیل، شکل ذوزنقه را برای سلول‌های خورشیدی انتخاب کردند.

پژوهشگران در سیستم این خودروی جدید، به جای باتری‌های لیتیوم- یونی، از ابزار پیشرفته‌تری استفاده کردند. آنها جزئیات طرح خود را فاش نکردند اما هدف خود را تقویت سیستم خودرو برای افزایش کارایی آن معرفی کردند.

"ریشاب گوئل"(Rishabh Goel)، از مهندسان برق این گروه گفت: تیم خودروی خورشیدی دانشگاه میشیگان، امسال بیش از یک گروه معمولی عمل خواهد کرد. گروه ما، تلاش بسیاری برای همکاری و تقسیم اطلاعات آغاز کرده است. یکی از موضوعات مهمی که آموختیم، این بود که ما فقط سیستم‌ نمی‌سازیم؛ بلکه در حال ساخت یک خودرو هستیم. اگر بخواهیم در این مسابقات موفق شویم، باید بتوانیم به سرعت از عهده هر کاری برآییم.

دانشجویان حاضر در این گروه قصد دارند تا چند هفته آینده، به ساخت قسمت‌های گوناگون خودرو و یافتن منابع مواد مورد نیاز ادامه دهند.

"زاک پایپر"(Zack Piper)، از مهندسان مکانیک این گروه گفت: ما همیشه سعی داریم شرکت‌ها و حامیان مالی را برای شراکت در پروژه‌های خود پیدا کنیم. هر کاری که در حال حاضر انجام می‌دهیم، ما را برای پیشرفت‌های آینده آماده می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان