راهکار عراقچی برای مقابله با معامله قرن

العالم: «صالح العاروری» نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که در رأس هیأتی به تهران سفر کرده امروز (دوشنبه) با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و درباره آخرین تحولات فلسطین گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در این دیدار ضمن تشکر از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین، بر همبستگی این جنبش با کشورمان در مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

صالح العاروری ضمن ارائه گزارشی از آخرین تحولات فلسطین، سه موضوع اساسی مدنظر طرح معامله قرن را سرنوشت بیت المقدس، آوارگان فلسطینی، و محاصره غزه عنوان کرد و گفت: هدف طرح صهیونیستی - آمریکایی معامله قرن، تامین منافع حداکثری رژیم اشغالگر قدس و ترسیم ترتیبات منطقه‌ای جدید با محوریت این رژیم است.

وی برضرورت مقابله با این طرح خطرناک و تلاش مشترک کشورهای اسلامی برای آزادی فلسطین و بازگشت آوارگان تاکید کرد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان نیز با اشاره به اینکه حمایت از فلسطین بخش جدایی ناپذیر آرمان انقلاب اسلامی است، بر تداوم حمایت جمهوری اسلامی ایران از فلسطین و مقابله با اهداف نامشروع آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه تاکید کرد.

وی گفت: پروژه معامله قرن آمریکایی که با هدف پایان مسئله فلسطین ارائه شده است ناشی از اشتباه محاسباتی آمریکا و رژیم صهیونیستی است و به دلیل مقاومت یکپارچه مردم فلسطین و محور مقاومت محکوم به شکست است.

عراقچی بر ضرورت تشکیل ائتلافی از کشورهای اسلامی برای اتخاذ موضع واحد در مقابله با این طرح و حمایت از آزادی فلسطین تاکید کرد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان همچنین به سیاست فشار حداکثری آمریکا در مقابله با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرده و اظهار داشت: این سیاست نیز از دیگر اشتباهات محاسباتی آمریکا است که منجر به سیاست مقاومت حداکثری مردم ایران شده و آمریکا به طور مسلم از این سیاست خود طرفی نخواهد بست.

به گزارش فارس، العاروری امروز نیز به حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی رسید.

مقام معظم رهبری در این دیدار عنوان کردند: «پیروزی بدون مقاومت به دست نمی‌آید و ما براساس وعده تخلف‌ناپذیر الهی معتقدیم موضوع فلسطین قطعاً به نفع مردم فلسطین و دنیای اسلام، تمام خواهد شد.»(جزییات بیشتر)

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس که روز شنبه در رأس هیأتی وارد تهران شد دیروز (یکشنبه) نیز با سید کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی دیدار و گفت‌وگو کرد.

خرازی در این دیدار با تاکید بر اینکه تداوم مقاومت تضمین کننده پیروزی بر اشغالگران قدس شریف است، با اشاره به خصومت آشکار آمریکا با ملت فلسطین، تصریح کرد: بر خلاف ظاهرسازی‌هایی که پیش‌تر در جریان توافق اسلو و دوره‌های پس از آن شاهد بودیم، امروز سیاست‌های کاخ سفید به حدی عریان پیگیری می‌شود که هیچ گروهی نمی‌تواند در برابر این توطئه های ضدفلسطینی کوتاه بیاید.

العاروری نیز هدف آمریکا از معامله قرن را تامین منافع رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه توصیف کرد و گفت: کشورهایی که در منطقه دنبال فدا کردن فلسطین و آرمان ملت‌های منطقه هستند، صحنه گردانی این معامله را بر عهده گرفته‌اند؛ اما جریان مقاومت با وجود تحریم‌های مالی، سیاسی و نظامی به نقش خود در مقابله با معامله قرن واقف است و اجازه تحقق آن را نخواهد داد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان