در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین عنوان شد؛

معاون وزیر کار: انتظار داشتیم نرخ بیکاری افزایش یابد/ کاهش نرخ قابل بررسی است

اقتصادآنلاین - صبا نوبری؛ احمد میدری در پاسخ به این پرسش که با توجه به شرایط فعلی اقتصادی کشور چرا نرخ بیکاری در آخرین آمارهای مرکز آمار کاهش پیدا کرده است؟ گفت: شاخص‌های مربوط به بازار کار از دو طریق به دست می‌آید، یکی به این صورت است که مرکز آمار به وسیله پیمایش‌هایی که در ادوار مختلف انجام می‌دهد میزان بیکاری را محاسبه می‌کند و دیگری از طریق سازمان تامین اجتماعی است که نرخ بیکاری را از آمار شاغلین بخش رسمی را به دست می‌آورد.

وی افزود: این کار به این صورت انجام می‌شود که هر کسی که در جایی مشغول به کار می‌شود کد ملی‌اش به فاصله یک ماه در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار می‌گیرد و در زمره شاغلان رسمی کشور شمرده می‌شود.

معاون رفاهی وزیر کار ادامه داد: برخلاف روندهای اقتصاد کلانی که همه شاهدش هستیم و آنگونه که انتظار داشتیم ثبت افراد شاغل کاهش پیدا نکرده است و این در حالیست که تصور عمومی انتظار دارد در شرایط فعلی  تعداد بنگاه‌ها ریزش داشته باشد و بیکاری افزایش یابد.

میدری تصریح کرد: اما برخلاف انتظار ما این موضوع در سازمان تامین اجتماعی مشاهده نشده است و این درحالیست که این موضوع برای ما هم قابل توجه بوده است و باید بررسی شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، براساس آخرین گزارش‌های مرکز آمار نرخ بیکاری بهار98، 10.8 درصد اعلام شده است که کاهش 1.3درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد و با توجه به شوک بزرگی که اقتصاد ایران در سال گذشته تجربه کرد این کاهش نرخ اندکی عجیب به نظر می‌رسد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان