ماهان شبکه ایرانیان

به خداحافظی فکر نمی‌کنم

مصطفی نظری: دوران رکود فوتسال فرا رسیده است/ نمی‌دانیم کفاشیان چه سمتی دارد!

دروازه بان سابق تیم ملی با بیان اینکه به دنبال درخشش در تیم تاسیسات دریایی است، از وضعیت بحرانی فوتسال و سو مدیریت ها انتقاد کرد.

مصطفی نظری: دوران رکود فوتسال فرا رسیده است/ نمی‌دانیم کفاشیان چه سمتی دارد!

مصطفی نظری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تمدید قراردادش با تیم فوتسال تاسیسات دریایی تهران عنوان کرد: امسال دو پیشنهاد خوب داشتم و از بین آن‌ها،‌ پیشنهاد فرش آرا مشهد بسیار سخاوتمندانه بود اما تصمیم گرفتم در تاسیسات دریایی بمانم. از این تصمیمم خوشحالم چون روزهای بسیار خوبی با این جمع داشتم و در این سه سال خاطرات خوبی تجربه کردم؛ بنابراین دوست داشتم در شرایط سخت هم در کنار تیم بمانم.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود تاسیسات دریایی به دنبال قهرمانی نیست، اظهار کرد: پارسال تیم پرمهره‌تری داشتیم و هدف گذاری ما برای قهرمانی بود اما امسال با توجه به کاهش بودجه می‌خواهیم جزو چهار تیم بالای جدول باشیم و هنوز کسی حرفی از قهرمانی نزده اما جمعی که در تاسیسات دریایی وجود دارد، هر جا رفته به دنبال قهرمانی بوده است.

بهترین دروازه‌بان جهان در سال 2010 درباره اضافه شدن مهدی جاوید و مسلم اولاد قباد، دو ملی پوش فوتسال به تاسیسات دریایی، گفت: مهدی جاوید یکی از بهترین بازیکنان ایران و جهان است و دوست خوب من بوده و قبلاً در تیم ملی با هم همبازی بوده‌ایم. او بازیکن بسیار تاثیرگذاری است و مطمئنم می‌تواند تاثیرگذار باشد و به تیم کمک زیادی کند. بازی های مسلم اولادقباد هم را هم قبلاً دیده‌ام و او هم می تواند به ما کمک کند. هنوز چند سهمیه دیگر برای جذب بازیکن داریم و امیدوارم هر کسی می آید با تمام قوا برای تیم بازی کند.

نظری در پاسخ به این پرسش که آیا در 34 سالگی می‌تواند همچنان مثل زمان ملی‌پوش بودنش بدرخشد، گفت: من سال گذشته نیز 4 کلین شیت داشتم و هر روز به دنبال پیش رفتم. امسال، سال سختی پیش رو دارم اما همیشه کار خودم را کرده‌ام و با شرایط محیطی کار نداشتم. به هرحال دروازه‌بان، نقش کلیدی در عملکرد تیم دارد. سال پیش در سه تورنمنت ناکام بودیم و تجربه‌ای که به دست آوردیم، بسیار گرانبها بود. به همین دلیل سبک تمریناتم را عوض کرده‌ام و می‌خواهم از تجربیاتم استفاده کنم.

ملی پوش سابق فوتسال ایران در پاسخ به اینکه به خداحافظی فکر می‌کند، گفت: همانطور که گفتم تازه روش‌های تمرینی خودم را تغییر داده‌ام و دوست دارم حالا حالاها بازی کنم؛ اصلاً قصد خداحافظی ندارم اما نمی‌خواهم به هر قیمتی بازی کنم. دوست دارم موثر باشم و هر وقت احساس کردم کارایی لازم را ندارم، خداحافظی خواهم کرد.

مصطفی نظری همچنین از وضعیت مدیریت فوتسال انتقاد کرده و به ایسنا گفت: رکود بسیار وحشتناکی در فوتسال حاکم شده و قراردادهای امسال به صورت میانگین 150 میلیون پایین آمده است. مگر قراردادها چقدر است که این مبلغ هم از آن کم شود. من نگران جوان هایی هستم که در فوتسال برای خودشان آینده ای متصور هستند. آنها با این شرایط دلسرد می شوند و دیگر به سمت فوتسال نخواهند آمد.

وی افزود: دوران رکود دوباره فرا رسیده و حمایت مدیریتی از فوتسال نیست. ما کفاشیان را دوست داریم اما نمی‌دانیم در فوتسال، رئیس است یا سرپرست؟ تیم ملی در جام جهانی مقام سوم را بدست آورده اما چرا نباید پخش مستقیم داشته باشد؟ تیم‌های سرمایه گذار، هیچ امتیازی ندارند. نه در پرداخت مالیات به آنها کمک می‌شود و نه پخش زنده دارند؛ حتی به آنها بی‌احترامی هم می‌شود.

نظری در پایان به دلسردی باشگاه دبیری تبریز از تیمداری اشاره کرد و افزود: دبیری تبریز باشگاه ریشه‌داری است که نزدیک به 15 سال سابقه تیمداری در فوتسال را دارد. آنها یک تیم کاملا خصوصی هستند که هر سال از جیب هزینه می‌کنند. اما روندی را در فوتسال شاهد هستیم که هر چهار- پنج سال یکبار،‌یکی از تیم‌های مطرح از فوتسال کنار می‌کشد. باشگاه‌هایی مثل فولاد ماهان، تام ایران خودرو، شن سا ساوه،‌ ارم کیش قم که سابقه قهرمانی دارند، خیلی راحت کنار کشیدند؛ هیچ کس هم نبود کمکشان کند. من واقعاً می فهمم باشگاه دبیری چه می کشد. آنها بدون هیچ بازدهی تیم‌داری می کنند و کسی نیست حمایتشان کند. در حق دبیری اجحاف شده و هیچ مسئولی نمی‌آید جوابشان را بدهد. مطمئن باشید اگر این روند ادامه داشته باشند، نهایتاً 6 سال دیگر کل فوتسال را باید جمع کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان