بالاگرفتن تنش‎ها میان کره جنوبی با روسیه و چین

سئول سفرای مسکو و پکن را احضار کرد

پس از آنکه وزارت دفاع کره جنوبی بر نقض حریم هوایی این کشور توسط جنگنده‌های چین و روسیه، مسکو این اظهارنظر مقام‎های سئول را تکذیب کرد. تاریخ انتشار: ۱۷:۲۶ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - کد خبر: ۵۳۵۴۳۴

نقض حریم هوایی کره جنوبی توسط جنگنده‌های روسیه و چین به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ پس از آن که کره جنوبی اعلام کرد در پی ورود چند فروند جنگنده چینی و روسیه به حریم هوایی این کشور در بامداد روز سه شنبه، به سوی یک جنگنده روسیه تیر اخطار شلیک کرده، مسکو این موضوع را رد کرد.

به گزارش رویترز، وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد بامداد امروز سه جنگنده روسیه با عبور از مرز‌های شرقی این کشور، حریم هوایی کره جنوبی را نقض کرده‎اند.
 
سئول نیز در واکنش به این نقض حریم هوایی، با اعزام چند جنگنده به منطقه مورد نظر و شلیک اخطار به سوی دست‌کم یکی از جنگنده‌های روسیه پاسخ داده است.

در بیانیه وزارت دفاع کره جنوبی آمده است، این اتفاق برای نخستین بار رخ داده است.

بیانیه وزارت دفاع کره جنوبی می‎گوید که یک فروند بمب افکن روسیه 2 بار حریم هوایی کره جنوبی را نقض کرده که این اقدام سه دقیقه به طول انجامید. ضمن این که یک فروند جنگنده چینی نیز حریم هوایی این کشور را نقض کرده است.

به گزارش رسانه‌های روسیه، وزارت دفاع روسیه در پیاین اظهار نظر مقام‎های کره جنوبی، اعلام کرد 2 فروند بمب افکن راهبردی از نوع «توپولوف 95 ام‌سی» روسیه طی پرواز در آسمان آب‌های بین المللی دریایی ژاپن، مرتکب نقض حریم هوایی هیچ کشوری نشده‎اند.

در این بیانیه آمده است: "مسیر حرکت بمب افکن‌های روسیه بدون تخلف از کلیه قوانین بین المللی و در فاصله 25 کیلومتری از جزایر توکتو انجام شده و حریم هوایی کره‌جنوبی نقض نشده است. "

این در حالی است که وزارت خارجه کره جنوبی در اعتراض به نقض حریم هوایی‎اش توسط جنگنده‌های چینی و روسیه، سفرای چین و روسیه در سئول را احضار کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان