حریق بامدادی در ساختمان ۱۰ طبقه سعادت آباد +تصاویر

خبرگزاری تسنیم: سید جلال ملکی با اعلام خبر حریق در یک مجتمع مسکونی در سعادت‌آباد درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت 11:50 امروز یک مورد آتش‌سوزی در یک مجتمع مسکونی در سعادت‌آباد، بلوار فرحزادی، بالاتر از میدان کتاب به سامانه 125 اعلام شد و با توجه به حساسیتی که آتش‌سوزی در ساختمان بلندمرتبه ایجاد می‌کند، آتش‌نشانان سه ایستگاه آتش‌نشانی به همراه یک گروه کامل نجات، نردبان هیدرولیکی، تشک نجات و خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران با اشاره به حضور چهار دقیقه‌ای آتش‌نشانان در محل حادثه ادامه داد: محل حادثه یک مجتمع مسکونی 10 طبقه با چهار طبقه زیرزمین و دارای حدوداً 40 واحد بود.

وی تصریح کرد: در طبقه همکف واحدی حدوداً 80 متری وجود داشت که مالک از آن برای نگهداری لوازم جشن تولد استفاده می‌کرد که همین بخش دچار حریق شده و کاملاً شعله‌ور بود.

ملکی با اشاره به نفوذ دود به طبقات بالایی این مجتمع، خاطرنشان کرد:اطلاعات اولیه حاکی از آن بود چندین نفر داخل طبقات بالایی محبوس هستند که آتش‌نشانان به دو گروه عملیاتی تقسیم شدند.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران خاطرنشان کرد: یک گروه از آتش‌نشانان با نفوذ به داخل واحد مشغول اطفای حریق شده و گروه‌های دیگر با دستگاه تنفسی به طبقات بالایی رفته و عملیات نجات ساکنان محبوس شده را آغاز کردند.

وی ادامه داد: در نهایت در این عملیات حدود 30 نفر از ساکنان این مجتمع به سلامت به خارج از ساختمان منتقل شدند فقط مالک واحد حادثه‌دیده دچار دودگرفتگی و به عوامل اورژانس تحویل داده شد.

به گفته ملکی، آتش خاموش شده و هم‌اکنون آتش‌نشانان در حال ایمن‌سازی محل حادثه هستند.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه این مجتمع مسکونی فاقد سیستم اعلام و اطفای حریق بود، متذکر شد: اگر این آتش‌سوزی در ساعات بامدادی روی می‌داد، مطمئناً زمانی ساکنان از حادثه باخبر می‌شدند که دیگر دیر بود و می‌توانست وضعیت بحرانی‌تر شود.

وی از هیئت‌مدیره‌های ساختمان بلندمرتبه خواست با نصب سیستم اعلام و اطفای حریق به ایمن‌سازی محل سکونت خود اهتمام ورزند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان