هانت: ایران فورا نفتکش انگلیس و خدمه آن را آزاد کند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس با حضور در پارلمان این کشور به قرائت متن بیانیه دولت این کشور درباره واکنش به اقدام ایران در توقیف نفتکش انگلیس در خلیج فارس پرداخت.

وی گفت: از ایران می‌خواهیم که فورا نفتکش انگلیسی و خدمه آن را آزاد کند.

وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه قرائت بیانیه دولت این کشور با اشاره به ایجاد یک نیروی اروپایی برای حفاظت از کشتی‌ها گفت که سطح امنیتی کشتی‌های عبوری از تنگه هرمز را به 3 افزایش خواهیم داد.

هانت با ذکر این موضوع که اسکورت همه کشتی‌های انگلیسی امکان پذیر نیست گفت: به همه کشتی‌های انگلیسی که می‌خواهند از تنگه هرمز عبور کنند می‌گوییم که به ما اطلاع دهند تا از آنها حفاظت کنیم.

وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه مدعی شد: قصد داشتیم که تلاش‌ها برای حل مشکل نفتکش گریس 1 که تحریم‌های اروپا را نفض کرد افزایش دهیم.

وی با تاکید بر این موضوع که به دنبال تقابل با ایران نیستیم افزود: «اما اگر ایران بخواهد تنش‌ها را افزایش دهد، باید هزینه حضور یک نیروی بزرگ غربی را در منطقه بپذیرد.»

وی تاکید کرد که هیچگونه مماشاتی درباره آزادی دریانوردی در تنگه هرمز وجود نخواهد داشت و ایران باید این موضوع را درک کند.

هانت نخستین اقدام این کشور را اعزام کشتی جنگی «دانکن» به خلیج فارس در روز 29 جولای (6 تیرماه) اعلام کرد.

وی اضافه کرد: رویکرد متفاوتی با دولت آمریکا درباره پرونده هسته‌ای ایران داریم اما مذاکراتی با واشنگتن درباره بهبود اقدامات امنیتی در منطقه انجام داده‌ایم.

وزیر امور خارجه انگلیس از پیشنهاد هسته‌ای جدید «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران به آمریکا که گاردین آن را ادعا کرده بود نیز استقبال کرد و گفت این نشان از امکان مذاکرات جدید هسته‌ای با آمریکا دارد.

وی افزود که انگلیس همچنان از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کند و تهران را ترغیب خواهد کرد که همچنان به تعهداتش در این توافق پایبند باشد.

هانت در ادامه سخنانش در پارلمان انگلیس مدعی شد که ایران انتخاب کرده است که در مسیر صحیح گام برندارد.

وی همچنین گفت که اگر ایران نفتکش توقیف شده و خدمه آن را آزاد کند و عبور و مرور دریایی آزاد را تضمین کند، پس از آن انگلیس درباره اقداماتی که درباره اعزام کشتی‌های جنگی به منطقه گرفته تجدید نظر خواهد کرد.

وزیر امور خارجه انگلیس با اعلام این موضوع که با وجود اختلاف‌ها با واشنگتن در مقابله با حزب‌الله همکاری خواهیم کرد.

وی همچنین از قانونگذاران انگلیسی خواست خواست تا قانونی را به تصویب برسانند که بر اساس آن حزب‌الله سازمانی تروریستی توصیف شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان