محسن پورسیدآقایی در گفتوگو با ایسنا، گفت: پس از چند ماه پیگیری مستمر، بخشی از مشکل مالی متروی تهران برطرف شده و میتوانیم امیدوار باشیم که تا پایان سال جاری، خطوط 6 و 7 طبق برنامه تکمیل و ایستگاههای زیادی راهاندازی شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: شهرداری در این دوره، متحمل میراث سنگینی از بدهیهای گذشته بود، در حدی که بانکها حاضر نبودند با شهرداری کار کنند اما ما بدون هیاهو و جنجال، با روشهای قانونی و نشان دادن جدیت و عزم خود برای اینکه میخواهیم گرهی از کار مردم باز کنیم، توانستیم اعتمادسازی کنیم و قفل تأمین منابع مالی تکمیل خطوط مترو را باز کنیم.
وی با اشاره به برخی انتقادات از عملکرد این معاونت، گفت: همه قبول دارند که طرح زوج یا فرد، یک طرح غیر کارآمد بود اما وقتی ما پس از یک سال کار کارشناسی، برای جایگزینی آن با طرح کنترل آلودگی هوا اقدام کردیم، برخی شروع کردند به اعتراض که چرا فقط به خودروسواران فشار میآورید و برای حمل و نقل عمومی کاری نمیکنید؟. الحمدلله شاهد از غیب رسید و هنوز یک ماه نگذشته، نتیجهی تلاشهای ما برای مترو هم به نتیجه رسید. حالا ببینیم اینقدر انصاف دارند که بگویند واقعا دارد در مترو هم کار میشود.
پورسیدآقایی افزود: چند روز قبل هم یک قدم بیسابقه برای باز کردن قفل نوسازی حمل و نقل عمومی برداشتیم و با صندوق کارآفرینی امید تفاهمنامهای 1250 میلیارد تومانی امضا کردیم تا پولی را که از مردم بابت طرح ترافیک میگیریم و همچنین منابع دولتی دو برابر شود و به شکل تسهیلات قرضالحسنه برای نوسازی و بهسازی اتوبوسرانی و تاکسیرانی و توسعه حمل و نقل پاک و کاهش آلودگی هوا هزینه شود. به این ترتیب امید جدی دارم که امسال و سال بعد شاهد تحولات خوبی در حمل و نقل عمومی باشیم.