کاهش اعتماد شهروندان آمریکایی به دولت فدرال/ مرکز تحقیقی پیو: مردم آمریکا دیگر به دولت فدرال به عنوان نیرویی برای ایجاد تغییرات اعتماد ندارند

بسیاری از شهروندان آمریکایی بر این باورند که کاهش اعتماد به دولت فدرال رفع مشکلات اساسی در این کشور را بسیار دشوار‌تر می‌کند. تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - کد خبر: ۵۳۵۵۵۵

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ شهروندان آمریکایی این روز‌ها به موضوع اعتماد فکر می‌کنند و ابراز نگرانی خود را به زبان می‌آورند.

2 سوم از افراد بزرگسال در آمریکا معتقدند که مردم به دولت فدرال اعتماد ندارند و یا اعتماد کمی وجود دارد. اکثریت مردم آمریکا بر این باورند که اعتماد متقابل مردم و دولت فدرال به یکدیگر روند نزولی پیدا کرده و همین امر مانع از رفع مشکلات کلیدی در این کشور می‌شود.
 
 
کاهش اعتماد شهروندان آمریکایی به دولت فدرال

در نتیجه بسیاری بر این باورند که این اعتمادسازی باید مجدداً ایجاد شود. 68 درصد از مردم آمریکا می‌گویند، بازگردان سطح اعتماد عمومی دولت فدرال بسیار حائز اهمیت است.

علاوه بر این، برخی از مردم آمریکا بر این باورند که کم رنگ شدن سطح اعتماد مردم به دولت نشانه‌ای از ضعف فرهنگی و کاهش اعتماد ملی است. گروهی دیگر پایین آمدن سطح اعتماد را به افزایش احساس تنهایی و انزوا بیش از حد مرتبط می‌دانند.
 

تقریباً 49 درصد از مردم این کشور پایین آمدن سطح اعتماد به دولت را کم شدن اعتماد مردم در سطح جامعه دانسته و این اعتقاد وجود دارد که مردم همانند گذشته دیگر قابل اعتماد نیستند.
 
کاهش اعتماد شهروندان آمریکایی به دولت فدرال
همچنین گروهی دیگر رنگ باختن اعتماد متقابل مردم و دولت در کشورشان را دلیل فرهنگ سیاسی حاکم در جامعه آمریکا دانسته اعتمادی که از هم گسیخته شده، شک و تردید و بدبینی در آن وجود دارد که در آن تشخیص واقعیت از دروغ دشوار است.

نظرسنجی که مرکز تحقیقی پیو انجام داده که در آن شرکت کنندگان در این نظرسنجی از گروه‌های سنی مختلف با سوابق تحصیلی و دیدگاه‌های سیاسی متفاوت به سوالات پاسخ دادند، نشان می‌دهد برخی از شرکت کنندگان می‌گویند که مردم دیگر به دولت فدرال آمریکا به عنوان نیرویی برای ایجاد تغییرات کارآمد در زندگی شان نگاه نمی‌کنند و اعتماد ندارند.
 
 
کاهش اعتماد شهروندان آمریکایی به دولت فدرال
میزان اعتماد مردم به دولت فدرال آمریکا بر اساس یک نظرسنجی طولانی مدت نشان می‌دهد اعتماد مردم در دهه 60 و 70 به شدت کاهش داشته و در دهه 80 و تا نزدیک سال 2000 بهبود پیدا کرد. اما در حال حاضر این میزان از اعتماد روند نزولی از خود نشان می‌دهد.

موضوع مربوط به اعتماد به دولت فدرال در مقیاس وسیع مسائل ملی، در اولویت نگرانی‌های سیاستگذاران آمریکایی قرار ندارد. اما این در حالی است شهروندان این کشور موضوع بی اعتمادی را به مشکلات اساسی در جامعه آمریکا از جمله مشکلات اخلاقی در دولت، نقش لابی گران و منافع خاص مرتبط می‌کنند.



 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان