در بهار سال جاری محقق شد؛

فروش ۱۲۳ ملک مازاد بانک ملت به ارزش ۷۸۰میلیارد ریال

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، در سه ماهه اول سال 95 بانک ملت 27ملک به ارزش 163میلیارد ریال را واگذار کرده است که این تعداد در سه ماهه اول سال 96 به 64عدد به ارزش 365میلیارد ریال رسید.

میزان فروش اموال مازاد بانک ملت در سال‌های97 و 98 هم افزایشی بوده و به طوری که در هرکدام از این دو سال به ترتیب 99 و 123ملک به ارزش 398هزارمیلیارد ریال و 780میلیارد ریال توسط بانک به فروش رسیده است.

در سه ماهه اول سال 98 بین استان‌هایی که فروش املاک در آن‌ها صورت گرفته است استان مازندران با فروش 16 ملک به ارزش 100.3میلیارد ریال، در رتبه اول قرار دارد و پس از آن استان اصفهان و فارس هر کدام با فروش 8ملک به قیمت 88.8میلیارد و 4ملک به ارزش 86.2میلیارد ریال در رتبه‌های دوم و سوم قرار داشته اند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند تاکید بیش از حد بر واگذاری اموال بانک‌ها ممکن است باعث شود این روند عجولانه رخ بدهد و این در حالیست که فروش املاک مازاد بانک‌ها باید به دور از هیجان و فشار روانی بر آن‌ها باشد تا بتوان این اموال که جزو منافع سهامداران هستند با قیمت و شرایط مناسب واگذار کرد.

با وجود شرایط فعلی کشور و رکودی که در حوزه خرید و فروش در بازار مسکن وجود دارد اما فروش املاک مازاد بانک ملت در سه ماهه اول سال98 رشد چشمگیری داشته است و ارزش املاک فروخته شده در بهار98 نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود دو برابر شده است.

باید توجه کرد بر خلاف تصور نادرستی که جامعه نسبت تملک این املاک توسط بانک‌ها دارد مبنی بر اینکه بانک‌ها در گذشته با خرید این املاک اقدام به سرمایه‌گذاری در این بخش کرده‌اند اما باید تاکید کرد که بسیاری از این املاک وثیقه تسهیلاتی بوده‌اند که به دلیل عدم ادای دین متعهد بر اساس قرار داد بین بانک و مشتری به تملیک بانک و نه مصادره درآمده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان