کاروان ویژه حج جانبازان عازم سفر معنوی حج شد

کاروان ویژه حج جانبازان با بدرقه معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران بامداد روز سه‌شنبه اول مرداد ماه از فرودگاه امام خمینی (ره) عازم مدینه منوره شد.

کاروان ویژه حج جانبازان عازم سفر معنوی حج شد

به گزارش ایسنا به نقل از «ایثار» حجت الاسلام کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد در مراسم بدرقه کاروان ویژه حج جانبازان با بیان اینکه در سال جاری 5100 سهمیه به بنیاد شهید و امور ایثارگران برای تشرف ایثارگران به سفر معنوی حج اختصاص پیدا کرد گفت: این سهمیه در سطح استان‌ها توزیع شد و متقاضیان در کاروان‌ها ثبت نام کردند ولی عده‌ای از جانبازان به دلیل شدت جراحات ناشی از جانبازی قادر به انجام مناسک حج به صورت انفرادی و در قالب کاروان‌های عمومی نیستند که برای آنها کاروان ویژه با هماهنگی سازمان حج و زیارت با امکانات خاص نظیر تیم پزشکی، مدیریت با تجربه، اسکان مناسب و وسیله ایاب و ذهاب با توجه به نیازهای آنها به ویژه در ایام وقوف در منا و عرفات پیش بینی شده است.
وی افزود: در کاروان ویژه حج، جانبازان هزینه اعزام خود و همراهانشان را پرداخت کرده‌اند و بنیاد هزینه برخی تسهیلات، ایاب و ذهاب، کادر پزشکی و لوازم توان‌بخشی را به عهده گرفته است، در سال جاری این کاروان از تعداد محدودی از جانبازان تشکیل شده و امیدواریم تا مناسک حج این عزیزان به راحتی پشت سر گذاشته شده و جانبازان حج شیرین و با معنویتی به نیابت از هموطنان و دیگر ایثارگران داشته باشند.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد پیش از مراسم بدرقه کاروان ویژه حج جانبازان در جمع زائرین، با تشریح قدر و منزلت سفر به خانه خدا و ذکر روایاتی از اهل بیت (ع) خاطرنشان کرد: بنیاد برای اعزام جانبازان به کاروان ویژه حج، انجام وظیفه می‌کند و با توجه به استطاعت و امکانات خود، تسهیلاتی را در نظر گرفته البته جانبازان هزینه سفر خود را پرداخت کرده‌اند.
در ادامه این مراسم سید مستجاد حسینی مدیرکل ورزشی و اردویی بنیاد و نماینده بنیاد در کاروان ویژه حج جانبازان، تعداد اعضای کاروان سال جاری را 66 نفر از 16 استان کشور اعلام کرد و گفت: ویژگی بارز این کاروان حضور جانبازان بالای 50 درصد از تمامی گروه‌های جانبازی است که اکثر آنها قطع نخاع و قطع عضو هستند و شرایط حضور در کاروان‌های عادی را ندارند.
وی افزود:22 جانباز، 21 نفر همسر و هر جانباز یک همراه و یا به تشخیص پزشک دو همراه و دیگر اعضای کاروان، به صورت کلی 66 نفر اعضای کاروان ویژه حج جانبازان در سال جاری را تشکیل می‌دهند.
مدیرکل ورزشی و اردویی بنیاد با اشاره به ضرورت حضور جانبازان در کاروانی با شرایط مشخص و استاندارد خاطرنشان کرد: جانبازان با شرایط خاص نیازمند مراقبت‌های ویژه دارویی، پزشکی و غذایی هستند که در این زمینه آقای صادقی با سابقه همراهی با کاروان‌های جانبازان و تجربه و مهارت کافی مدیریت کاروان را به عهده دارند، همچنین آقای دکتر ظهوری پزشک کاروان که از ایثارگران نیز هستند برای تمامی جانبازان حاضر در کاروان پرونده پزشکی تشکیل دادند و مسلط به امور دارویی و درمان این عزیزان هستند، حجت الاسلام مقیسه نیز به دلیل تبحر، تجربه و تخصص در امور مذهبی حج، به عنوان روحانی کاروان سال جاری انتخاب شده‌اند.
وی ادامه داد: در سال جاری به دلیل مشکلات اقتصادی و هزینه‌های خاص اعزام، تلاش کردیم که از درون کاروان از ظرفیت‌های جانبازان در امور فنی و مستند سازی استفاده کنیم ولی قطعاً برنامه‌های فرهنگی در جهت افزایش بهره‌مندی جانبازان از این سفر معنوی پیش بینی شده است.
حسینی هتل‌های محل استقرار کاروان ویژه حج جانبازان را مناسب سازی شده و منطبق با شرایط جانبازان اعلام کرد و گفت: هتل‌های پیش بینی شده در مدینه منوره و مکه مکرمه از سال‌های گذشته با پیگیری بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان حج و زیارت از نظر رمپ، آسانسور، ظرفیت اتاق‌ها، ابعاد سرویس‌های بهداشتی و ... مناسب سازی شده است.
وی در پایان تاریخ اعزام کاروان ویژه حج جانبازان را سه‌شنبه اول مردادماه ساعت 4:45 دقیقه صبح اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران مسئولیت حمل و نقل زائرین جانباز را به عهده دارد و روزهای پایانی مردادماه تاریخ برگشت این کاروان خواهد بود.
مراسم بدرقه کاروان ویژه حج جانبازان، بعدازظهر روز دوشنبه 31 مردادماه با حضور حجت الاسلام محمد حسن کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد، سید مستجاد حسینی مدیرکل ورزشی و اردویی بنیاد، نادر نصیری مدیرکل بنیاد تهران بزرگ، رحیم نریمانی مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد و سایر مسئولین و عوامل کاروان در هتل انقلاب تهران برگزار شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان