مردم این روستا از وزارت نیرو ناراحتند...

استاندار ایلام گفت: مردم روستای «چم‌شیر» بیش از ۱۵ سال منتظر تملک زمین‌ها و خانه‌های خود توسط وزارت نیرو هستند.

مردم این روستا از وزارت نیرو ناراحتند...

به گزارش ایسنا، «قاسم سلیمانی دشتکی» در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که با حضور «سید علیرضا آوایی» وزیر دادگستری برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: هم‌اکنون مردم روستای چم‌شیر ناراحت هستند؛ وزارت نیرو باید 600 میلیارد تومان تصویب شده را برای تملیک این اراضی و خانه‌های مردم پرداخت کند تا این روستا جابجا شود.

وی  اضافه کرد: برگ برنده ما در تقابل با بحران سیل، پیشگیری بود؛ قبل از سیل با پیش‌بینی درست و پیشگیری به موقع و اطلاع‌رسانی قوی علاج واقعه را قبل از وقوع کردیم.

وی ادامه داد: تنظیم ورودی و خروجی آب سدها قبل از بارندگی‌ها، جابجایی خانوارها و روستاهایی که در معرض سیل بودند، ایمن‌سازی آبراهه‌ها و مسیرهای منتهی به شهرها، آگاه‌سازی طبیعت‌گردان از وقوع خطر و پیشگیری از قرار گرفتن آنان در مسیل‌ها و بستر رودخانه‌ها از جمله تمهیداتی بود که قبل از سیل ویرانگر فروردین ماه انجام شد.

استاندار ایلام تصریح کرد: توانستیم صدای مردم مناطق سیل زده استان را به گوش مسئولان کشور برسانیم و  در این راستا بیش از 30 هیئت بلند پایه کشوری و لشکری به ایلام آمدند و از مناطق سیل زده استان بازدید کردند و در جریان وضعیت و شرایط منطقه قرار گرفتند.

سلیمانی در ادامه به وزرای معین تعیین شده برای مناطق سیل زده استان اشاره کرد و گفت: در مرحله اول  نمکی وزیر بهداشت و درمان و در مرحله دوم آوایی وزیر دادگستری بعنوان وزیر معین استان انتخاب شدند.

آوایی وزیر معین در پیگیری مشکلات مناطق زلزله‌زده ایلام، قول داد مطالبه‌ی مردم روستای چم‌شیر را از وزارت نیرو  پیگیری کند.

به گزارش ایسنا، شادمهر کاظم‌زاده، از نمایندگان استان، در نطق اخیر خود در مجلس گفت:  در اجرای سد سیمره، 6500 هکتار از مرغوب ترین زمین‌های مردم برای مخزن سد به تصرف درآمد و زمین‌ها به قیمت پایین از مردم خریداری شد مردم گلایه نکردند اما حداقل انتظارشان آن است مطالبه‌ی آنان پرداخت شود.

اردکانیان وزیر نیرو در پاسخ به این سوال کاظم‌زاده گفت: برای جلوگیری از خسارات به کشاورزان در سطح تنظیمی پایین دست نیروگاه سیمره بررسی‌ها در حال انجام است برنامه داریم تا با مدیریت و اجرای طرح و ساماندهی رودخانه، مشکلات مرتفع شوند.

روستای چم‌شیر در شهرستان سیروان از جمله روستاهای پایین‌دست سد سیمره است که در فروردین امسال زیر آب رفت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان