گزارش WHO از اپیدمی جهانیِ مصرف دخانیات

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در گزارش تازه‌ای اعلام کرده است که بسیاری از کشورها سیاست‌های کافی را در حوزه مقابله با همه‌گیری مصرف دخانیات اجرایی نکرده‌اند

گزارش WHO از اپیدمی جهانیِ مصرف دخانیات

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در گزارش تازه‌ای اعلام کرده است که بسیاری از کشورها سیاست‌های کافی را در حوزه مقابله با همه‌گیری مصرف دخانیات اجرایی نکرده‌اند.

به گزارش به نقل از ایسنا، در حالی که بسیاری از دولت‌ها در راستای مقابله با مصرف دخانیات به پیشرفت‌های خوبی دست پیدا کرده‌اند و اکنون پنج میلیارد نفر در کشورهایی زندگی می‌کنند که ممنوعیت استعمال دخانیات را اعمال کرده‌اند، نسبت به مضرات دخانیات برای سلامت تبلیغ می‌کنند و اقدامات کنترلی دیگری را نیز ارائه داده‌اند، با این حال گزارش جدید سازمان جهانی بهداشت حاکی از آن است که در بسیاری از کشورها هنوز سیاست‌های اثربخش در کمک به افراد در ترک سیگار و حفظ سلامت آنان اعمال نشده است.

تمرکز آخرین گزارش این سازمان بر پیشرفت کشورهایی است که در کمک به ترک دادن افراد سیگاری بدست آمده است. نظارت بر مصرف دخانیات و اعمال سیاست‌های پیشگیرانه، حفاظت از افراد در برابر دود سیگار، حمایت از افرادی که خواهان ترک سیگار هستند، هشدار به افراد نسبت به مضرات استعمال سیگار، ممنوعیت تبلیغات دخانیات و اخذ مالیات از جمله اقداماتی هستند که برای مقابله با همه‌گیری مصرف دخانیات ارائه شده است.

همچنین برزیل و ترکیه از جمله کشورهایی هستند که این اقدامات را اجرایی کرده‌اند و به پیشرفت‌های خوبی نیز دست پیدا کرده‌اند.

«تدروس آدهانوم قبریسوس»، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: ترک سیگار یکی از بهترین اقداماتی است که افراد برای حفظ سلامت خود باید آن را رعایت کنند.

به گزارش سایت اطلاع‌رسانی سازمان جهانی بهداشت، در بسیاری از کشورها مصرف دخانیات کاهش پیدا کرده اما رشد جمعیت به این معنی است که مجموع تعداد مصرف کنندگان دخانیات به طور نسبتا بالایی ثابت مانده است. در حال حاضر حدود 1.1 میلیارد نفر سیگار می‌کشند که حدود 80 درصد آنان در کشورهایی با درآمد پایین و متوسط زندگی می‌کنند.

به نوشته دویچه‌وله، کرستین شوته، کارشناس بخش بیماری‌های غیرمسری سازمان جهانی بهداشت معتقد است که گزارش این سازمان باید هشدار و زنگ خطری برای همگان باشد.

شوته می‌گوید: هشت میلیون نفر هر سال بر اثر پیامدهای مصرف سیگار می‌میرند و یک میلیون از آن‌ها سیگاری منفعل هستند، یعنی خودشان اصلا سیگاری نیستند بلکه در فضایی حضور دارند که از دود افراد سیگاری آلوده شده است و طبیعی است که این آمار بسیار نگران‌کننده است و باید کاهش پیدا کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان