باهنر: برخی برایشان مهم نیست از نردبان عارف بالا بروند یا آیت‌الله مصباح

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل جامعه اسلامی مهندسی گفت: در مجلس دهم افراد قوی زیاد بود اما یک فراکسیون اکثریت نداشت.

محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین عصر امروز در نشست ماهانه این حزب، با تاکید بر همگرایی اصولگرایان در انتخابات امسال، درباره هدف دعوت از مصطفی پورمحمدی برای سخنرانی در نشست امروز، گفت: جامعه روحانیت در حال اصلاح ساختار و بازسازی است و پسوند تهران از این تشکل برداشته شده و به جامعه روحانیت کشور تبدیل شده است.

وی افزود: در این دوره جامعه روحانیت قرار نیست مستقلا لیست دهد اما در پی وحدت‌بخشی به اصولگرایان است. حرکت‌های جدیدی آغاز کرده و در سطح کشور در حال فعالیت هستند.

باهنر با یان اینکه ما در جامعه اسلامی مهندسین فعلا به‌دنبال مطالعات کتابخانه ‌ای در انتخابات دور قبلی مجلس هستیم تا نتایج را در هر حوزه‌ای داشته باشیم و این کار در تصمیم‌گیری برای این دوره مهم است، اظهار داشت: بیش از 160 حوزه تک نماینده‌ای داریم و تعدادی هم دو نفره و مابقی همینطور اضافه می‌شود لذا برای حوزه‌های تک نفره باید فایل جدایی باز شود چراکه تاثیرپذیری حوزه‌های کم نماینده از جریانات سیاسی کمتر است و رقابت بین اشخاص حقیقی است. در حوزه‌های انتخابی اشخاص حقیقی در شاکله لیست می‌توانند تاثیرگذار باشند و به لیست رای می‌دهند و رای به لیست دارد پررنگ‌تر می شود.

دبیرکل جام خاطرنشان کرد: در دوره گذشته نفر شصتم که عضو لیست ما بود با نفر شصت و یکم فاصله‌ 200 هزار رایی داشت در حالی که افراد مشهوری بودند لذا در تهران اگر بخواهیم حساب کنیم، حرف آخر را لیست‌ها می زنند و افراد خارج لیست رای نمی‌آورند.

وی افزود: ما اطلاعات دوره گذشته برایمان مهم است، در هر دوره 60 درصد از نمایندگان دوره قبل رای نمی‌آورند و این دوره پیش‌بینی می‌کنم 80 درصد نمایندگان رای نیاورند اما این به‌معنای عوض شدن جریان سیاسی حاکم بر مجلس نیست.

باهنر با تاکید بر اینکه بالای 80 درصد از نامزدهای مجلس نمی‌دانند وکالت مجلس چیست و حتی رای دهندگان هم نمی‌دانند جنس کار مجلس چیست و عموما از اختیارات نماینده خبر ندارند، گفت: برخی نماینده‌ها حتی بعد از انتخاب پشیمان می‌شوند و سال آخر که می‌شود یا تکلیف شرعی‌شان جنب و جوش پیدا می‌کند یا اطرافیان اصرار می‌کنند و مجددا ثبت‌نام می‌کنند و از این افراد بالای 60 درصد رای نمی‌آورند.

دبیرکل جام تصریح کرد: در مجلس دهم انسان‌های قوی زیاد بود، اما فراکسیون اکثریت نداشت و سه فراکسیون اقلیت داشت. در دنیا مجالس و دولت‌های ائتلافی ضعیف ظاهر می‌شوند. وقتی فراکسیون اکثریت نباشد عملکرد مجلس را ضعیف جلوه می‌دهد.

وی افزود: ما فرم‌هایی در اختیار مسئولان جامعه اسلامی مهندسین استان‌ها قرار دادیم و افرادی که در دوره‌های قبل دوم و سوم شدند اطلاعات و گرایششان برای ما مهم است. مشکل مهمی که داریم این است که 12 هزار نفر در انتخابات ثبت‌نام کردند. در دوره اول مجلس آنقدر کاریزمای نمایندگان بالا بود که در دوره دوم در برخی حوزه‌ها جز نماینده وقت کسی حضور نداشت و برخی فعالان سیاسی شان خودشان را نمایندگی مجلس نمی‌دانستند.

باهنر خاطرنشان کرد: برخی هم برایشان مهم نیست از نردبان عارف یا حدادعادل یا آیت‌الله مصباح بالا بروند و تنها هدفشان رفتن به مجلس است و برایشان مهم نیست از چه نردبانی بالا می‌روند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان