معیار انتخاب سرپرست تیم‌ها چیست؟

رفت و برگشت پرهزینه همسر رئیس فدراسیون به ایتالیا

سی امین دوره یونیورسیاد چند روز قبل در ناپل ایتالیا به پایان رسید و کاروان ایران با عنوان نهمی به کار خود پایان داد اما برخی موارد، نادیده ماند.

سرویس ورزش مشرق - ایران در این دوره از مسابقات در 4 رشته تیراندازی، تیراندازی با کمان، تکواندو و والیبال نماینده داشت و روند انتخاب بازیکنان و کادر فنی و سرپرستی از چند ماه قبل آغاز شد. در همان زمان هم وقتی همسر دهخدا، رئیس فدراسیون ورزش های دانشگاهی بدون تخصص و آشنایی با تیراندازی، به یک باره به عنوان سرپرست این تیم انتخاب شد، انتقاداتی مطرح شد اما مسئولین فدراسیون بدون اهمیت به این انتقادات بر انتخاب خود تاکید کردند که بی حساب و کتاب نبود!

الهه عرب عامری در حالی سرپرست تیم تیراندازی شد که اصغر رحیمی با کوله باری از تجربه در رشته تکواندو، سرپرست این تیم شد، شعبانی بهار به عنوان رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان سرپرست کمانداران شد و مقدم منش با عنوان مربی تیم والیبال، سرپرست این تیم نیز شد.

در جریان سی امین دوره یونیورسیاد همه سرپرست ها در تمام طول روز درگیر امور ورزشکاران خود بودند و حتی یک لحظه سالن مسابقات را ترک نکردند. همانطور که وظیفه یک سرپرست است، کاملا به امور آشنا و مسلط بودند، اما همسر آقای رئیس نه تنها آشنایی زیادی با تیراندازی نداشت؛ بلکه اخبار دریافتی حکایت از آن دارد که تمایل زیادی هم به ساعت ها نشستن در سالن تیراندازی نداشت و گاها تنها برای ساعتی در سالن دیده می شد؛ حتی گاهی در زمان توزیع مدال‌ها نیز در سالن نبود.

بیشتر بخوانید:

یونیورسیاد با طعم همسرداری در تایپه/ مدال‌های بی‌اهمیتی که لعاب المپیکی می‌گیرد

ظاهرا برای رئیس فدراسیون صرف حضور همسرش در این سفر اهمیت داشته و باید از وی پرسید آیا واقعا همسرش مانند سایر سرپرست ها کار کرده که مانند آنها یورو دریافت کرده است؟ اصلا چرا باید عرب عامری بدون سابقه مشخص و به صورت ناگهانی، به نوعی در این کاروان جای داده می شد؟ حتما آقای رئیس پس از انتقاداتی که به حضور همسرش در دوره گذشته یونیورسیاد در چین تایپه مطرح شد، این بار با روش دیگری خانم عرب عامری را در لیست اعزامی ها جای داده است تا در زمان ریاستش در تمام اعزام‌ها به یونیورسیاد همسرش را نیز همراه داشته باشد. در این رفتار، تعهد و دلسوزی به بیت المال دیده می شود یا ...؟

مطمئنا وزارت علوم به عنوان تامین کننده منابع مالی این اعزام باید خواستار پاسخ مناسبی از آقای رئیس باشد چرا که در این شرایط اقتصادی کشور اعزام افراد اضافی یا با رانت، صرفا از بین بردن بیت المال است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان