اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

نظر مخاطبان اقتصادآنلاین درباره عملکرد شهرداری تهران طی دو سال اخیر/ ثبت نارضایتی ۷۸درصدی

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ دو روز پیش در یک نظرسنجی از مخاطبان اقتصاد آنلاین خواسته شد تا درباره عملکرد شهرداری تهران در سه حوزه ؛ توسعه حمل و نقل عمومی، وضعیت ایمنی و آسفالت معابر، نگهداشت و پاکیزگی شهر و کاهش فساد در مجموعه شهرداری اظهار نظر کنند.

 در نظرسنجی  انجام شده در تلگرام 13هزار نفر شرکت کردند. قریب به اتفاق شرکت‌کنندگان از عملکرد شهرداری در هیچ یک از حوزه‌های نامبرده رضایت نداشتند و گزینه آخر یعنی «هیچکدام»  را به عنوان نظر خود اعلام کردند.

مطابق با نتیجه نظرسنجی اقتصاد آنلاین در کانال تلگرامی؛ دو درصد از مخاطبان به بهبود وضعیت ایمنی و آسفالت معابر، 5درصد به بهبود نگهداشت و پاکیزگی شهر، 7درصد به بهبود شرایط حمل و نقل عمومی شهر، 8درصد به کاهش فساد در مجموعه شهرداری و 78درصد به گزینه هیچکدام رای دادند.

اگر جامعه 78درصدی این نظر سنجی را کنار بگذاریم متوجه می‌شویم که بزرگترین نارضایتی شهروندان در در حوزه آسفالت  است. هرچند معاون فنی عمرانی شهرداری تهران از ریزش هزار تنی آسفالت در معابر خبر داده اما انگار هنوز نظر شهروندان از وضعیت معابر نسبت به سایر گزینه‌ها بیشتر ناراضی هستند.

دومین نارضایتی مردم در حوزه تمییزی و نگهداشت شهر است که البته مدیران شهرداری آن را به رفتار نادرست شهروندان در بیرون گذاشتن زباله‌هایشان نسبت می‌دهند.

سومین نارضایتی در حوزه توسعه حمل و نقل عمومی است که بارها اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا و همین هفته پیش محسن هاشمی نسبت به آن تذکر داده اما معاونت حمل  و نقل و ترافیک شهرداری تهران معتقد به رضایت حداکثری مردم از شرایط حمل و نقلی شهر است.

و گزینه آخر مربوط به کاهش فساد است که البته بیشترین رای را بعد از گزینه هیچکدام به خود اختصاص داد و نشان می‌دهد تلاش مدیریت شهری جدید در جهت ایجاد شفافیت تا 8درصد نظر مخاطبان اقتصادآنلاین را به خود جلب کرده است.

این نظر سنجی همچنین در اینستاگرام اقتصادآنلاین نیز به اشتراک گذاشته شد که 98درصد شرکت‌کنندگان گزینه هیچکدام را انتخاب کرده و دو درصد مابقی بهبود توسعه حمل و نقل و فساد را به عنوان نظر خود اعلام کردند.

اما شرایط نظرسنجی در توییتر اقتصادآنلاین با حذف گزینه هیچکدام کمی متفاوت‌تر بود. 56درصد مخاطبان به کاهش فساد درشهرداری، 25درصد به بهبود پاکیزگی در شهر، 19درصد به بهبود شرایط حمل و نقل رای دادند. اوضاع آسفالت معابر در نظرسنجی توییتر هم خوب نبود و هیچکس به عملکرد شهرداری در این حوزه رای نداد!

شاید بهتر باشد مدیران شهرداری به حوزه آسفالت معابر،  نگهداشت شهر و توسعه حمل ونقل عمومی  به عنوان سه گزینه اعتراضی شهروندان تهران توجه بیشتری کرده و نظرات آنان را در سیاست‌های اعمالی دخیل بدانند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان