مرسدس بنز EQS برای اولین بار شکار شد؛ رقیبی سرسخت و قدرتمند برای تسلا و پورشه

مرسدس بنز در حال کار بر روی سدان الکتریکی خود است که به رقیبی برای تسلا مدل S، پورشه تایکان و نسل بعدی جگوار XJ تبدیل خواهد شد. برای اولین بار تصاویر جدیدی از این خودرو توسط عکاسان صنعتی منتشر شده است که شکل و فرم کلی خودروی مذکور را به ما نشان می دهد.

مرسدس بنز EQS برای اولین بار شکار شد؛ رقیبی سرسخت و قدرتمند برای تسلا و پورشه

مرسدس بنز در حال کار بر روی سدان الکتریکی خود است که به رقیبی برای تسلا مدل S، پورشه تایکان و نسل بعدی جگوار XJ تبدیل خواهد شد. برای اولین بار تصاویر جدیدی از این خودرو توسط عکاسان صنعتی منتشر شده است که شکل و فرم کلی خودروی مذکور را به ما نشان می دهد.

این مدل با نام احتمالی EQS تولید خواهد شد و حرف S به معنای سطح بالای فن آوری، لوکس گرایی و راحتی خواهد بود و در واقع خبر از هم ترازی با کلاس S مرسدس بنز می دهد. این مدل در کنار EQC به عنوان یک SUV سایز متوسط و EQA یک هاچبک خانوادگی سومین محصول تمام الکتریکی مرسدس بنز خواهد بود.

طبق اعلام رئیس بخش EQ مرسدس، مایکل کلز تا اواسط دهه 2020 میلادی مرسدس بنز 10 مدل الکتریکی قدرتمند را روانه بازار خواهد کرد.

در حال حاضر EQC از پلتفرم ارتقا یافته GLC بهره می برد و مدل EQA نیز از پلت فرم تغییر یافته A کلاس سود می برد. EQS اولین محصول سری EQ خواهد بود که از پلت فرم مودلار الکتریکی مرسدس موسوم به MEA بهره می برد. این پلت فرم علاوه بر استفاده گسترده از آلومینیوم، از ساختار کف تخت بهره مند است.

حال با شکار شدن نمونه در حال توسعه EQS می توان ظاهر کلی آن را مشاهده کرد. این خودرو ابعادی در حدود یک CLS دارد. از نظر نسبت اندازه کاپوت خودرو بسیار کوتاه تر و زاویه شیشه جلو بیشتر از S کلاس است. با توجه به ساختار کف تخت و فاصله بین دو محور نزدیک به 3 متر و حذف محل قرار گیری جعبه دنده و تونل انتقال قدرت، فضای داخل اتاق قطعا به مقدار بسیار زیادی افزایش پیدا  می کند.

سقف با شیب بسیار زیاد و شیشه های کناری با زاویه تند ظاهری مشابه با نسل فعلی CLS دارند و از این رو طراحی بخش عقبی را می توان مشابه با فستبک ها قلمداد کرد که البته المان های طراحی لیفتبک ها نیز در آن دیده می شود. پیشتر این سبک طراحی را در مدل مرسدس AMG GT 4 کوپه مشاهده کرده بودیم. این فرم سقف و ستون یادآور محصولات تسلا همچون مدل 3 نیز هستند.

مرسدس بنز

انتظار می رود که EQS از دو موتور الکتریکی یکی در جلو و دیگری در بخش عقب نیرو بگیرد و با یک خودروی چهارچرخ متحرک طرف باشیم. با این آرایش قوای محرکه مدل EQC در حال حاضر بالای 400 اسب بخار نیرو تولید و گشتاور آن نیز به 700 نیوتن متر می رسد. بسته باتری لیتیوم یونی خودروی مورد نظر ما با ظرفیت 90kWh برد حرکتی معادل 400 تا 500 کیلومتر را فراهم می کند.

مرسدس اعلام کرده است که مدل EQS در خط تولید اصلی این شرکت در زیندل فینگن خارج از اشتوتگارت تولید خواهد شد. این سومین کارخانه ای است که مدل های EQ را تولید خواهد کرد. مدل EQC در خط تولید برمن و مدل EQA در خط تولید خودروهای کامپکت مرسدس در راستات (Rastatt) تولید می شود.

علاوه بر این ها مدل EQB که بر پایه GLB تولید می شود یک کلاس پایین تر از EQC قرار خواهد گرفت و در خط تولید شرکت اسمارت مرسدس بنز در هامبک (Hambach) فرانسه تولید خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان