اختصاصی میزان/

شهر راهبردی بیجی؛ آخرین پناهگاه هسته‌های خاموش داعش در استان صلاح الدین/ صلاح الدین در آستانه پاکسازی از عناصر داعش

عملیات ضد تروریستی مشترک نیرو‌های امنیتی و بسیج مردمی عراق در استان صلاح الدین، با شدت در جریان است. تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - کد خبر: ۵۳۷۲۷۳

شهر راهبردی بیجی؛ آخرین پناهگاه هسته‌های خاموش داعش/ صلاح الدین در آستانه پاکسازی از عناصر داعشبه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ گروهی مشترک از نیرو‌های امنیتی و رزمندگان تیپ 31 بسیج مردمی عراق پس از دریافت اطلاعات دقیق، عملیاتی را در حومه شمالی شهر راهبردی و مهم بیجی در مرکز استان «صلاح الدین» آغاز کردند.

نیرو‌های عراقی در این عملیات تلاش می‌کنند هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش را شناسایی کنند. کشف و ضبط انبار‌های سلاح و تجهیزات نظامی عناصر مخفی داعش در این عملیات در دستور کار قرار دارد.

به گفته منابع میدانی، نیرو‌های عراقی در جریان این عملیات در مناطق «البوجواری» و «الحاوی» در حومه شمالی شهر بیجی (نزدیکی رودخانه دجله) موفق شدند تعدادی تله انفجاری را کشف و خنثی کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های امنیتی و بسیج مردمی همچنین مسیر ارتباطی را در حد فاصل مناطق البوجواری و الحاوی به طور کامل پاکسازی کردند و امنیت را به این محور بازگرداندند.

شهر استراتژیک بیجی در مسیر جاده مرکز - شمال (بغداد - دهوک) واقع شده و همچنین دروازه شمالی شهر تکریت محسوب می‌شود و از محور شرقی به میدان‌های نفتی «عجیل» و «علاس» و رشته کوه‌های حمرین متصل می‌شود و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

به گزارش میزان، شهر بیجی از محور شمال به منطقه الشرقاط، از غرب به شهرک «صینیه» و بیابان‌های استان «نینوا» و «الانبار» متصل می‌شود؛ این شهر به دلیل داشتن منابع نفتی و پالایشگاه از اهمیت خاصی برخوردار است.

از حد فاصل شهر‌های سامراء و تکریت نیز خبر می‌رسد، رزمندگان عراقی در جریان عملیاتی در منطقه «مکیشیفه» موفق شدند تعداد زیادی تله انفجاری را کشف و خنثی کنند و امنیت را تا حدود زیادی به این منطقه بازگردانند.

استان صلاح الدین در مرکز عراق واقع شده و مناطق جنوبی را به مناطق شمالی و شرقی متصل می‌کند. در حال حاضر، عملیات نیرو‌های عراقی علیه هسته‌های خاموش داعش در محور‌های مختلف استان صلاح الدین جریان دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر