فریدون معینی در گفت‌وگو با ایسنا مطرح کرد؛

پیام شکست نوجوانان فوتبال ایران برابر افغانستان چیست؟

کارشناس فوتبال ایران می‌گوید پیام شکست تیم ملی نوجوانان فوتبال ایران برابر افغانستان این است که کشورهای دیگر در حال تلاش هستند که سطح فوتبالشان را بالاتر ببرند.

پیام شکست نوجوانان فوتبال ایران برابر افغانستان چیست؟

فریدون معینی، پیشکسوت فوتبال ایران در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شکست تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران برابر افغانستان اظهار کرد: تیم ملی افغانستان چند سال است که شکل گرفته و هر روز هم بهتر می‌شود. حتی در دوران گذشته در مقابل ما یک حریف سخت بوده است. ایران یک چهره‌ شناخته شده چه در فوتبال پایه و چه در رده بزرگسالان در آسیاست. البته در رده‌های پایه، نوسان زیاد است. تیم‌هایی نظیر افغانستان که در حال رشد هستند، خیلی جدی در مقابل ایران قرار می‌گیرند. این برای ما یک پیام دارد که بدانیم همه تیم‌ها به طور جدی تلاش می‌کنند که سطح فوتبالشان را بالا ببرند.

او درباره اشکالات فوتبال پایه هم بیان کرد: بدون شک و با تایید همه کارشناسان، ایران پر از استعداد است. ما باید سرمایه‌گذاری منسجمی داشته باشیم که قابل تغییر نباشد. باید برنامه‌ریزی منسجم داشته باشیم تا هر کسی که روی کار می‌آید طبق همان برنامه‌ریزی عمل کند تا این نوسان از نظر تیمی به حداقل برسد. مثل کاری که بلژیک، آلمان، اسپانیا و فرانسه می‌کنند. ما باید در این مساله جدی‌تر و کوشا باشیم و برنامه‌مان را به تثبیت برسانیم. کاری که الان در فوتبال پایه ژاپن در حال انجام است. ما الگوهای خوبی داریم. از زمان آقای کفاشیان این کار شروع شد و زمان آقای تاج به اوج رسید که یک مقداری در اجرای آن باید قوی‌تر باشیم.

معینی اضافه کرد: مساله بعدی این است که ما باید این فلسفه پیشرفت و برنامه‌ریزی را به اطلاع همه مربیان پایه برسانیم. این یک روند معمول در کشورهای پیشرفته است. باید تلاش مضاعفی کنیم که همه مربیان پایه طبق این برنامه‌ریزی عمل کنند. باشگاه‌ها باید این را بپذیرند و مربیان‌شان در این زمینه اقدام کنند. مساله سوم، مسابقات پایه ماست که باید کیفیتشان بالاتر برود.

او در مورد تیم ملی بزرگسالان هم، گفت: شیرازه تیم بزرگسالان ما هم تیم‌های پایه هستند. ما با آقای کی‌روش توانستیم 7 سال در آسیا مطرح و تیم اول باشیم چون واقعا جوانان با استعدادی داریم که توانستند جای بزرگسالان ما را پر بکنند. آقای ویلموتس هم برنامه‌ریزی خوبی دارد. در رشد تیم ملی بلژیک هم سهم بزرگی داشت. باید به او فرصت داد و حمایتش کرد تا جوان‌گرایی ادامه داشته باشد. به نظر من جوان‌گرایی یک روند بدون انقطاع است و نباید این چرخه در تیم بزرگسالان متوقف شود. بودجه لازم برای فوتبال باید در همین بخش و برای جوان‌گرایی هزینه شود.

این کارشناس فوتبال درباره تاخیر در شروع فصل جدید لیگ برتر ایران هم اظهار کرد: فوتبال در کشور ما طرفداران زیادی دارد و دولت هم حمایت زیادی می‌کند اما این حمایت‌ها باید سازمان‌دهی شوند. برخی باشگاه‌ها حداقل‌های حرفه‌ای شدن را ندارند. دولت باید به این باشگاه‌ها کمک کند تا از نظر امکانات این مشکلات را نداشته باشیم. مساله‌ای که وجود دارد این است که ما همیشه کارها را دقیقه 90 انجام می‌دهیم و این به ضرر ما تمام می‌شود. باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که باشگاه‌هایی که امکانات حداقلی دارند به بالاترین سطح ارتقا پیدا کنند. البته تا زمانی که باشگاه‌ها خصوصی نشوند خیلی سخت است که این اتفاق بیفتد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان