از زمان شروع مترو تهران انواع بلیتهای تک نفره، 10 نفره، روزانه، مدتدار و اعتباری و ... در اختیار مسافران قرار گرفت، اما با گسترش شبکه مترو تهران و افزایش هزینههای مترو، مسئولان شهری تلاش کردند تا استفاده از کارتهای اعتباری که مبلغ آن به صورت دلخواه توسط مسافر شارژ میشد را افزایش دهد.
به گزارش
خودروبانک و به نقل از تسنیم، حال مدتی است که برخی از شهروندان انتقاداتی در فضای مجازی در مورد میزان وجهی که از بلیت آنها در مترو کسر میشود را مطرح کردهاند. آنها میگویند که علاوه بر کسر هزینه سفر طبق مسافت طی شده، هنگام ورود به ایستگاه مبلغ 400 تومان به عنوان ورودی از کارت آنها کسر شده است.
برای پیگیری این موضوع به سراغ فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه رفتیم. وی در اینباره اظهار داشت: در گذشته اگر مسافری هنگام خروج از ایستگاه بلیت خود را روی دستگاه کارتخوان قرار نمیداد، در آغاز سفر بعدی هزینه طولانیترین مسیر از کارت وی کسر میشد.
وی ادامه داد: با این کار مبلغ قابل توجهی از هزینه سفر که صرف هزینههای مترو میشد و شرکت به آن نیاز داشت، در اختیار این دسته از مسافران باقی میماند و معلوم نبود چه زمانی این افراد مجددا از مترو استفاده کنند. به همین منظور سیاستی اتخاذ شد که به هنگام ورود مسافر مبلغ 400 تومان به عنوان هزینه اولیه و پایه از کل هزینه کسر شود و بعد از خروج مسافر و قرار دادن کارت بر روی دستگاه کارتخوان مبلغ نهایی بر اساس مسافت طی شده برداشت شود.
فرنوش نوبخت در ادامه بیان داشت: ما هیچگونه مبلغ اضافه به عنوان ورودی، جدا از هزینه مسافت طی شده از مسافران اخذ نمیکنیم و شرکت مترو مبلغ کمتری از مسافرانی که هنگام خروج کارت خود را روی کارتخوان قرار نمیدهند، طلبکار میماند.
وی در پایان گفت: مسافران باید دقت داشته باشند که سیاست گذشته هنوز پابرجاست و در صورتی که هنگام خروج کارت خود را بر روی کارتخوان قرار ندهند در سفر بعدی هزینه طولانیترین مسیر از کارت آنها کسر میشود.