ماهان شبکه ایرانیان

استقبال "مقامات افغانستان" از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

سخنگوی وزارت اجراییه دولت وحدت ملی به همراه رایزن فرهنگی سفارت افغانستان در ایران از نمایشگاه بین المللی تهران بازدید و از آن استقبال کردند.

استقبال به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، محمد افسر رهبین رایزن فرهنگی سفارت افغانستان در ایران با اشاره به برگزاری سی امین نمایشگاه کتاب تهران،گفت: به همراه  مجیب الرحمان رحیمی، سخنگوی ریاست اجراییه دولت وحدت ملی به طور مفصل از نمایشگاه بازدید و برگزاری آن در شهر آفتاب مورد استقبال ما قرار گرفت.
 
وی افزود: از بازدیدکننده های نمایشگاه کتاب تهران، برای چندمین سال متوالی هستم و کوشش و توجه کارگزاران نمایشگاه کتاب تهران را در جهت بهتر شدن ساخت و سازهای نمایشگاه و ترتیب و تنظیم غرفه ها و سایر خدمات قابل ستایش می دانم.
 
رایزن فرهنگی سفارت افغانستان در ایران بیان کرد: غرفه افغانستان در بخش بین الملل و در محدوده ای که از سوی مسؤولان نمایشگاه تعیین شده بود، برپا شد و در آن کتاب ها و آثار شاعران و نویسندگان، تصاویری از بناهای تاریخی و فرهنگی افغانستان تزیین شده بود که در این 2 روز شمار زیادی از جمله مهاجرین، از نمایشگاه بازدید کردند.
 
رهبین گفت: نمایشگاه، برای کتاب برگزار می شود و کتاب بخشی از فعالیت های فرهنگی را می سازد، از این رو  حضور  پرشمار ناشران افغانستان، با عرضه کتاب های بیشتر در مورد تاریخ و فرهنگ افغانستان، می تواند اقدام خوب فرهنگی باشد.
 
وی افزود: افزون برآن در صورتی که امکانات بهتری در دسترس قرارگیرد، با تدوین و برگزاری برنامه های فرهنگی در این زمینه نیز میتوان در این جهت گام هایی برداشت.
 
رهبین با ارایه پیشنهادی برای ریاست نمایشگاه ها و نهادهای مسؤول فرهنگی ایران خاطرنشان کرد: در صحبت با سازمان ارتباطات اسلامی مطرح شد که با توجه به پیشینه تاریخی و فرهنگی و موجودیت میراث های بزرگ مشترک فرهنگی بین کشورهای ایران، افغانستان، بخش غرفه برای ناشران افغانستان به طور رایگان در نظر گرفته شود و برای گسترش تعاملات فرهنگی بین 2 کشور همزبان و برادر، سالن ویژه ای همه ساله در اختیار سفارت افغانستان قرار گیرد.
 
رایزن فرهنگی سفارت افغانستان در ایران افزود: برگزاری برنامه های مشترک برای رونمایی کتاب ها و آثارشاعران و نویسندگان 2 کشور و نیز اجرای برخی برنامه های جنبی مانند موسیقی و نمایش  فیلم و تئاتر، می تواند در گسترش تعاملات فرهنگی بین 2 کشور تاثیرگذار باشد.
 
سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 13 تا23 اردیبهشت/ ثور به مدت 10 روز در شهر آفتاب تهران در حال برگزاری است.
 
/
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان