رشد اقتصادی ونزوئلا منفی ۳۵درصد!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، صندوق بین‌المللی پول در گزارش جدید خود از اقتصاد ونزوئلا اعلام کرد که روند سقوط آزاد اقتصاد این کشور که از 2013 آغاز شده است کماکان ادامه خواه داشت و پیش‌بینی می شود که رشد اقتصادی این کشور در سال 2019 منفی 35 درصد باشد که بدترین رشد اقتصادی جهان در طول نیم قرن اخیر است. این رشد که 10 درصد کمتر از پیش بینی قبلی صندوق بین المللی پول است بیش از هر چیزی به کاهش صادرات نفت ونزوئلا مربوط می‌شود که بار 90 درصد از درآمدهای ارزی دولت را به دوش می‌کشد.

صندوق بین المللی پول با اشاره به این‌که بحران مالی ونزوئلا یکی از بدترین بحران های اقتصادی معاصر است اعلام کرد: اقتصاد این کشور در مقایسه با سال 2013 حدود 65 درصد کوچک‌تر شده است. الخاندورو ورنر، مدیر بخش همپشایر غربی در صندوق بین المللی پول گفت: ونزوئلا تنها کشوری در جهان است که رشد اقتصادی آن برای پنج سال متوالی منفی بوده است.

تنها خبر مثبت صندوق‌بین الملل پول برای مردم ونزوئلا کاهش نرخ تورم است به گونه ای که این نهاد پیش‌بینی کرده است نرخ تورم به جای 10 میلیون درصد معادل 1 میلیون درصد باشد که دلیل کاهش تورم، تغییر در سیاست های ارزی بانک مرکزی عنوان شده است.

این نهاد بین المللی رشد اقتصادی کشورهای آمریکای لاتین و دریای کارائیب در سال 2019 را 0.6 درصد پیش‌بینی کرده است که کمتر از نصف پیش‌بینی 1.3 درصدی قبلی این نهاد است. ونزوئلا و آرژانتین کشورهایی هستند که به گفته صندوق بین المللی پول سال اقتصادی سخت‌تری را در مقایسه با دیگر همسایگان خود پیش رو دارند.

نرخ بیکاری ونزوئلا در حال حاضر حدوداً 44 درصد تخمین زده شده است. ونزوئلا در سال‌های 1958 تا 1970 ثروتمندترین کشور در آمریکای جنوبی بود اما از آن زمان تغییر ریل سیاست گذاری باعث رقم خوردن چنین وضعیتی شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان