کشف حفره‌های امنیتی جدی iOS توسط محققان گوگل

گفته می‌شود محققان شرکت گوگل حفره‌های امنیتی بزرگی را در سیستم عامل مخصوص تلفن همراه شرکت اپل موسوم به iOS کشف کرده‌اند که طبق گزارش‌ها، این آسیب پذیری در بازار سیاه تا ۵ میلیون دلار فروخته می‌شود.

کشف حفره‌های امنیتی جدی iOS توسط محققان گوگل

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، محققان گوگل 6 آسیب پذیری امنیتی مهم را در نسخه به روزرسانی iOS 12.4 که اوایل ماه جاری منتشر شده، مشاهده کرده‌اند.

"ناتالی سیلوانوویچ" و "ساموئل گرو" دو عضو تیم "پروژه زیرو"(Project Zero) در گوگل پس از کشف این حفره‌های امنیتی به اپل نسبت به این مشکلات هشدار دادند.

سیلوانوویچ در مورد جزئیات بسیاری از این اشکالات توضیحاتی را ارائه خواهد داد و نمایشی از کشفیات خود را در کنفرانس امنیتی "Black Hat" که هفته آینده در لاس وگاس برگزار می‌شود، ارائه می‌دهد.

اغلب آسیب پذیری‌های کشف شده توسط گوگل، به اصطلاح باگ‌های "بدون تعامل" نامیده می‌شوند، به این معنی که می‌توان آنها را بدون نیاز به هرگونه تعامل مستقیم با تلفن از طریق دستگاه iOS از راه دور اجرا کرد.

با وجود این حفره امنیتی یک مهاجم به سادگی از طریق iMessage می‌تواند یک کد مخرب را ارسال کند و منتظر بماند که قربانی آن را باز کند.

به گفته ZDNet، از آنجا که این حفره‌های "بدون تعامل" تقاضای زیادی از جانب هکرها دارد، این نقص امنیتی کشف شده در بازار سیاه تا 5 میلیون دلار فروخته می‌شود.

در حالی که اپل عمده این حفره‌های امنیتی را با انتشار iOS 12.4 در تاریخ 22 ژوئیه اصلاح کرده است، گویا یکی از آنها به طور کامل رفع نشده و محققان نیز از آشکار کردن جزئیات آن خودداری کردند.

به کاربران iOS توصیه می‌شود به منظور جلوگیری از بروز خطرات امنیتی مهم، گوشی‌های خود را به‌روزرسانی کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان