کریمی خبرداد؛

برگزاری جشنواره آیین‌های ازدواج اقوام/ کمپین مشاوره رایگان برای زوجین راه اندازی می‌شود

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی جوانان گفت: اولین جشنواره آئین‌های ازدواج اقوام همزمان با هفته ازدواج به میزبانی استان گلستان برگزار خواهد شد.

برگزاری جشنواره آیین‌های ازدواج اقوام/ کمپین مشاوره رایگان برای زوجین راه اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اعظم کریمی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان در نشست خبری ستاد ملی هفته ازدواج اظهار کرد: همه برنامه‌های هفته ازدواج توسط سمن‌های جوانان برگزار می‌شود، گفت: بعد از چند سال ستاد ملی ازدواج با توجه ویژه وزیر ورزش و جوانان تشکیل شد و اتاق‌های فکری با حضور کارشناسان، روانشناسان و متخصصان این حوزه تشکیل شده است تا به تحلیل موضوع ازدواج و تصمیمات، شیوه‌نامه‌ها و برنامه‌های این حوزه پرداخته شود.

وی گفت: امسال از برگزاری برنامه‌های نمادین به سمت اجرای برنامه‌های موثر و اجرایی حرکت کرده‌ایم.

کریمی افزود: سازمان‌های مردم نهاد این حوزه بعد از ارائه طرح‌هایشان و تصویب در کارگروه استانی برنامه‌هایشان را برگزار می‌کنند و در حقیقت شعار «جوانان برای جوانان» امسال عملیاتی شده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان افزود: منبع ارائه این آمار‌ها وزارت ورزش و جوانان نیست و نهاد‌های تخصصی مثل مرکز آمار و ثبت احوال این اطلاعات را منتشر می‌کنند.

وی با بیان اینکه در خصوص پرداخت وام ازدواج نیز این بخش به‌طور کامل به عهده بانک مرکزی است، گفت: متقاضیان بعد از مراجعه به سامانه و دریافت کد مربوطه با احراز شرایط دریافت وام این تسهیلات را از بانک مرکزی دریافت می‌کنند.

کریمی تصریح کرد: دفاتر مشاوره م برای اولین بار توسط سازمان ملی جوانان شکل گرفت و بعد از ایجاد سازمان نظام روانشناسی و مشاوره به رونق رسید.

وی با بیان اینکه سال گذشته با همکاری صورت گرفته با سازمان نظام مشاوره و روانشناختی موضوع مجوز مراکز مشاوره حل شد، عنوان کرد: در حال حاضر نیز به شکل متناوب مصاحبه‌های علمی و تخصصی زیر نظر اساتید سازمان نظام مشاوره و روانشناسی انجام می‌شود و به این ترتیب روز به روز تعداد این مراکز در کشور افزایش می‌یابد.

وی گفت: در استان چهارمحال و بختیاری نیز برای اولین بار مرکز مشاوره ازدواج و خانواده شروع به کار کرد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان ادامه داد: اولین جشنواره آئین‌های ازدواج اقوام همزمان با هفته ازدواج از 13 تا 15 مرداد ماه به میزبانی استان گلستان برگزار خواهد شد.


کریمی گفت: با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و باغ کتاب هفته فیلم ازدواج برگزار و پنج فیلم اثرگذار در حوزه ازدواج، اکران و توسط روانشناسان و صاحبنظران این حوزه نقد و بررسی می‌شود.

به گفته کریمی ویژه نامه «مونس» همزمان با هفته ازدواج مناشر می‌شود.

وی گفت: این نشریه برای اولین بار به جای ارائه صرف عملکرد این حوزه با نگاه اجتماعی به مقوله ازدواج پرداخته و با بهره گیری از قلم صاحبنظران حوزه ازدواج آماده شده است.

کریمی افزود: کمپین مشاوره رایگان همزمان با هفته ازدواج برگزار می‌شود زوج‌ها می‌توانند در این کمپین از خدمات مشاوره‌ای تخصصی و حرفه‌ای استفاده کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان