از واکنش پلیس به ادعای حامد زمانی تا مجازاتهای جدید برای خرده فروشان موادمخدر

"نگهبانان جنگل‌های شمال هشت ماه است که حقوق نگرفته‌اند"، "دو علت اصلی فوت تهرانی‌ها در بهار"، "چگونگی بهره‌مندی «سربازان امریه» از کسرخدمت"، "درخواست جدید موتورسازها؛ عقب‌نشینی از قانون هوای پاک؟!" و "واکنش پلیس به ادعای حامد زمانی پس از دستگیری در فرودگاه" از جمله اخبار پربازدید امروز اجتماعی ایسن ...

از واکنش پلیس به ادعای حامد زمانی تا مجازاتهای جدید برای خرده فروشان موادمخدر

به گزارش ایسنا، اداره اخبار اجتماعی امروز (9 مرداد) 67 خبر روی خروجی خود منتشر کرده که برخی از مهمترین آن‌ها در ادامه آمده است. با کلیک روی تیتر آن‌ها متن خبر قابل مشاهده است.

نگهبانان جنگل‌های شمال 8 ماه است که حقوق نگرفته‌اند

ابتدای امسال بود که سازمان جنگل‌ها اعلام کرد که قصد برگزاری مناقصه بین شرکت‌های بهره‌بردار از جنگل‌های شمال را دارد تا از بین آن‌ها نیروهای حفاظتی متعهد را انتخاب کند اما برگزاری این مناقصه و انتخاب برنده آن ماه‌ها طول کشید و این سبب شده که نگهبانان جنگل و قرق‌بانان از هشت ماه گذشته دستمزدی دریافت نکرده‌ باشند.

درخواست جدید موتورسازها؛ عقب‌نشینی از قانون هوای پاک؟!

موتورسیکلت‌های کاربراتوری به چرخه تولید و شماره‌گذاری بازمی‌گردد؟ اخیرا دو شرکت موتورسیکلت‌ساز از دولت درخواست کردند که مجوز شماره‌گذاری 12 هزار موتورسیکلت کاربراتوری را صادر کند؛ درخواستی که علاوه بر مخالفت سازمان حفاظت محیط زیست حتی صدای انجمن موتورسیکلت‌سازان را هم درآورد.

دو علت اصلی فوت تهرانی‌ها در بهار

بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های دستگاه تنفسی از دلایل اصلی مرگ‌و میر تهرانی‌ها در سه‌ماهه نخست سال 98 بود. ثبت‌احوال استان تهران در گزارشی از سه ماهه نخست سال 98  اعلام کرد: در بهار سال جاری 14 هزار و 12 نفر در استان تهران به دلایل مختلف فوت کردند که آمار دقیق آن به تفکیک در فروردین 4445نفر، در اردیبهشت 4926 و خرداد 4641 بوده است.

ساخت محل‌ پارک موتور در معابر پایتخت

محسن پورسید آقایی -معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران- از جانمایی فضای پارک حاشیه‌ای مخصوص موتور سیکلت‌ها در خیابان‌های پایتخت خبرداد.

وی با اشاره به جلسه اخیر با مسئولان پلیس راهور  گفت:‌ در این جلسه مقرر شد نسبت به ساماندهی فضای پارک موتورسیکلت‌ها اقدام شود، متاسفانه شاهد آن هستیم که موتورسیکلت‌ها در هر مکانی که علاقه مند باشند و حتی پیاده روها،  اقدام به پارک موتورهای  خود می کنند.

23 مرداد؛ آخرین مهلت پزشکان برای ثبت نام کارتخوان + جزییات

دکتر محمد جهانگیری -معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی- با اشاره به تفاهم با سازمان امور مالیاتی برای ثبت‌نام کارتخوان پزشکان، گفت: توصیه می‌شود که پزشکان حساب‌هایی را که مربوط به درآمدهای پزشکی است، به کارتخوان نصب کنند که بر اساس آن شفاف‌سازی انجام شود.

وی درباره ضرب‌الاجل سازمان امور مالیاتی کشور مبنی بر دریافت کارتخوان تا بیست‌وسوم مرداد ماه از سوی پزشکان، گفت: طبق بند "ی" تبصره شش قانون بودجه سال 1398، کلیه مشاغل و حِرف پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوزهایشان از سوی سازمان نظام پزشکی، وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی ارائه می‌شود، باید نسبت به راه‌اندازی و استفاده از سامانه فروش اقدام کنند.

شیر مادر، اولین واکسن برای تقویت سیستم ایمنی کودک

اگر پای صحبت مادرانی بنشینید که تازه کودکی را به دنیا آورده‌اند، یکی از حرف‌هایی که از آنها می‌شنوید پیرامون تجربه آنها از شیردهی به کودک‌شان است؛ عده‌ای این تجربه را خوشایند توصیف می‌کنند و برخی هم نیز گاردهایی نسبت این موضوع دارند.

سپیده دولتی - کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه شیر مادر یک غذای کامل تا شش ماهگی کودک است که به تنهایی تمام نیازهای کودک را تا شروع تغذیه تکمیلی فراهم می‌کند، گفت: این فرصت می‌تواند رشد و نمو کودک سالم را توسعه دهد.

60 درصد معتادان قبل از اعتیاد شاغل بودند

سعید منتظر المهدی -سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر- با بیان اینکه بیش از 60 درصد معتادان پیش از اعتیاد شغل داشته‌اند، نقش مهارت آموزی به معتادان برای ماندگاری درمان آنان را تشریح کرد.

وی با اشاره به تاثیر آمادگی ذهنی و روحی افراد در درمان اعتیاد افزود: در فرایند باز اجتماعی شدن معتادان فرایند درمانی نیز وجود دارد که در فرایند مذکور مشخص می شود فرد چه مقدار دارو باید دریافت کند، اما نکته مهم این است که ذهن و مغز فرد معتاد دارای ثبات باشد، البته این کار زمان بر است، به طوریکه فرد باید روان درمانی، روان کاوی و روان شناسی شود. همه این کارها باید انجام شود تا فرد آمادگی پیدا کند و جسمش را به سمت پاک شدن ببرد.

انتظار بیش از 13 میلیون جوان برای «ازدواج»

مریم خزعلی -نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای اجتماعی زنان- گفت: متاسفانه بر اساس آمار ثبت احوال در حال حاضر بیش از 13 میلیون نفر در سن و انتظار ازدواج قرار دارند که نشان‌دهنده بی‌توجهی به اجرای سیاست‌های ابلاغی رهبری است.

تعیین مجازاتهای جدید برای خرده فروشان موادمخدر

 اسکندر مومنی -دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر- ضمن اشاره به وجود حدود 60 هزار معتاد متجاهر در کشور که از بهمن سال گذشته حدود 50 هزار نفر از­ آنان جمع آوری شده و مراحل درمان را طی می کنند گفت: هشت تا 10 هزار نفر از این معتادان بیماری هایی مانند زخم باز اچ آی وی یا هپاتیت دارند که وزارت بهداشت تا دو ماه آینده باید ساز و کاری برای ایجاد مکان‌های ویژه‌ای برای نگهداری و درمان­ آنها­ ایجاد کند.

جزییاتی از نحوه طراحی سوالات آزمون هوش مدارس تیزهوشان

حمید رحمانی -معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان- ضمن اعلام اینکه نتایج آزمون ورودی مدارس سمپاد هفته آینده اعلام خواهد شد گفت: امسال آزمون هوش، تخصصی و علمی بود و شاید بتوان گفت در مقایسه با سال گذشته شمار شرکت کنندگانی که اعتراض و شکایتی نسبت به طراحی سوالات داشته باشند بسیار کم و در حد صفر بود.

چگونگی بهره‌مندی «سربازان امریه» از کسرخدمت

سردار موسی کمالی -رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح- تاکید کرد که سربازان امریه نیز می توانند از کسرخدمت‌های سربازی استفاده کنند.

وی درباره بهره‌مندی سربازان امریه از کسر خدمت‌های سربازی، گفت: تمام شرایط برای سربازان امریه با دیگر سربازان برابر بوده و آنان از نظر حقوق، مزایا و مرخصی و... مانند یکدیگر هستند، تنها تفاوت در طول مدت خدمت این سربازان است و تمامی سربازان امریه به استثنای سربازان امریه یگان‌های حفاظت باید 24 ماه خدمت کنند.

واکنش پلیس به ادعای حامد زمانی پس از دستگیری در فرودگاه

دستگیری خواننده ای به نام حامدزمانی و یکی از همراهانش در فرودگاه مهرآباد همچنان حواشی را به دنبال داشته و در تازه ترین اظهارنظرات، این فرد در گفت وگویی ویدیویی مدعی شده که ماموران پلیس او را مورد ضرب و شتم قرار داده اند، ادعایی که سردار احمد نوریان -سخنگوی نیروی انتظامی- آن را رد کرده است.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر است:

برادرکشی در تهرانپارس

چند توصیه غذایی برای داشتن خوابی بهتر

دو علت اصلی فوت تهرانی‌ها در بهار

چگونگی بهره‌مندی «سربازان امریه» از کسرخدمت

واکنش پلیس به ادعای حامد زمانی پس از دستگیری در فرودگاه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان