بازی‌های کودکانه قدرت‎طلبی یا حفظ اهداف اصلاحات؟

بازی‌های کودکانه قدرت‎طلبی یا حفظ اهداف اصلاحات؟

حدود یک هفته قبل، شخصی مدعی شد که اصلاحات و اصلاح طلبان لیست واحد در انتخابات شورای شهر دارند و لیست هایی که به نام غیر از شورای سیاستگذاری اصلاحات معرفی می‎شوند؛ اصلاح طلب نیستند. در پاسخ به این شخص خودخواه که حرف های غیر اصولی زدند باید بگویم  اصلاحات نگاه تعبدی به شخص یا گروه یا حزب خاصی نیست که دیکته کند چه باید کرد؛ بلکه اصلاحات نگاهی عمیق و هدفمند به اساس و اصل تعالی و عزت کشور و انقلاب برای حفظ اساس کشور از تفرقه و تجزیه و تجاوز و حفظ اساس انقلاب از انحراف برای رسیدن به اهداف والای آن است.

یکی از ویژگی های معروف اصلاح طلبان اعتقاد به تکثر آراء، مبارزه با تک صدایی و آزادی اندیشه برای تحقق این اهداف است و لذا هیچکس حق ندارد بگوید نامزدهای اصلاح طلبان چه کسی است و اجازه ندارد برای احزاب اصلاح طلب معتقد معتدل خط مشی تعیین کند و یا در مسیر حرکت ایشان سنگ اندازی کند.

طبیعی است که تصمیم عده خاصی در پشت درهای بسته تحت عنوان "شورای اصلاح طلبان" یا "شورای سیاست گذاری" نمی تواند یک دستورالعمل نهایی برای همه اصلاح طلبان تلقی شود.

بنابراین کسانی که در مصاحبه ها می گویند اصلاح طلبان لیست واحد دارند و دیگران اصلاح طلب نیستند یا اشتباه می‎کنند یا بسیار خودخواه هستند. در واقع این افراد اصلاح طلب نیستند و بدنبال اهداف و نیات شکست خورده خود در جبهه اصلاحات هستند که مطمئنا با مقاومت مواجه خواهند شد.

چندی پیش در مصاحبه ای خواندم که دبیرکل یکی از احزاب تازه تأسیس گفته است که اصلاح طلبان، بیش از یک لیست نباید بدهند! خیلی تعجب کردم از این همه تناقض در گفتار و رفتار و این همه فراموشی از رفتارهای گذشته همین حزب البته با نام سابق خودش. ما به عنوان کسی که خیرخواه همه از جمله این برادر و همفکران ایشان است یادآور می شویم که در انتخابات دوره ششم مجلس شورای اسلامی که انسجام بیشتر از امروز در میان اصلاح طلبان حاکم بود و هنوز اصلاح طلبانی که یک شبه لیدر و سخنگو هم پیدا نکرده بودند و شورای هماهنگی اصلاح طلبان با حضور همه احزاب اصلاح طلب یک لیست جامع و مورد اجماع از نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی صادر کرده اما حزب شما یعنی حزب مشارکت یک لیست جداگانه داد و هیچکس مدعی نشد که باید اصلاح طلبان یک لیست داشته باشند.

بجای اینگونه بازی‎های کودکانه قدرت طلبی به فکر حفظ اهداف والای اصلاحات باشید.

*خلبان آزاده و جانباز دفاع مقدس و عضو حزب ایثارگران انقلاب اسلامی

27219

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر