کمیته امداد در هفته ای که گذشت؛

از بهره مندی حدود ۲۷ هزار بیمار صعب العلاج از خدمات درمانی تا پرداخت ماهانه ۲۴۳ تومان صدقه توسط هر ایرانی

بهره مندی حدود ۲۷ هزار بیمار صعب العلاج از خدمات درمانی، پرداخت ماهانه ۲۴۳ تومان صدقه توسط هر ایرانی وجمع آوری ۶۶ درصدی زکات برای محرومان از مهمترین رویدادهای کمیته امداد درهفته ای که گذشت، بود.

از بهره مندی حدود 27 هزار بیمار صعب العلاج از خدمات درمانی تا پرداخت ماهانه 243 تومان صدقه توسط هر ایرانیبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛بهره مندی حدود 27 هزار بیمار صعب العلاج از خدمات درمانی، جمع آوری 66 درصدی زکات و پرداخت ماهانه 243 تومان صدقه از مهم ترین اخبار و رویدادهای کمیته امداد در هفته ای که گذشت، بود.

*بهره مندی بیش از 27 هزار بیمار صعب العلاج از خدمات درمانی کمیته امداد

جعفر رحیمی مدیر کل بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: در حال حاضر کمیته امداد برای رسیدگی به سلامت و بهداشت مددجویان با 10 هزار مرکز درمانی، یک هزار و 200 پزشک عمومی، بیمارستان های دولتی در سراسر کشور، پزشکان متخصص و یک هزار داروخانه قرارداد همکاری امضا کرده است.

وی افزود:6 هزار بیمار خاص همچنین 27 هزار بیمار صعب العلاج از میان مددجویان تحت حمایت، شناسایی شده که از خدمات درمانی بیمه پایه و مکمل بهره مند می شوند.

رحیمی تاکید کرد: از میان 6 هزار بیمار خاص تحت حمایت این نهاد در کشور، تعداد یک هزار و 70 نفر مبتلا به ام اس، یک هزار و 300 نفر نیازمند پیوند کلیه، 928 نفر بیمار تالاسمی، دو هزار و 452 نفر دیالیزی و 258 نفر بیمار هموفیلی هستند.

*جمع آوری 66 درصدی زکات برای محرومان

نجف علی انتظاری مدیر کل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: میزان زکات پرداختی از سوی خیران در سال 95 بیش از 270 میلیارد تومان بوده که از این مبلغ حدود 132 میلیارد تومان زکات واجب، بیش از 86 میلیارد تومان زکات مستحبی، حدود 34 میلیارد تومان زکات فطره، 4 میلیارد تومان کفارات عمد و غیره بوده، همچنین بیش از 9 میلیارد تومان هم از سوی مراکز نیکوکاری جمع آوری شده است.

وی تصریح کرد: 66 درصد از زکات جمع آوری شده صرف امور معیشت، جهیزیه، درمان، آزادی زندانیان، حوزه مسکن و درمان نیازمندان شده و 34 درصد هم برای پروژه های عمرانی مددجویان هزینه شده است.


*هر ایرانی ماهیانه 243 تومان صدقه پرداخت می کند

محسن ولییی مدیر کل کمیته امداد استان تهران گفت: هم اکنون بیش از 730 هزار صندوق صدقات در استان تهران تعبیه شده که از این تعداد بیش از 689 هزار صندوق صدقه کوچک در منازل مسکونی، 11 هزار صندوق متوسط در ادارات و مابقی صندوق های بزرگ در سطح استان از جمله میادین و معابر نصب شده که هر تهرانی  در سال 95 به طور متوسط 2 هزار و 951 تومان صدقه پرداخت کرده و براساس تحلیل انجام شده، هر یک از خیران روزانه 8 تومان و ماهیانه 243 تومان صدقه پرداخت کرده اند.

ولیئی تاکیدکرد: 100 درصد مبالغ جمع آوری شده در این طرح برای رفع نیازهای خانواده های تحت حمایت در بخش های مختلف از جمله کمک به اشتغال، جهیزیه، مسکن، درمان، تحصیل دانش آموزان و دانشجویان نیازمند در همان شهر هزینه شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان