الگوریتم جدید دیپ مایند نارسایی حاد کلیه را ساعت‌ها قبل از آسیب تشخیص می‌دهد

تیم دیپ مایند (DeepMind) گوگل با همکاری وزارت امور کهنه سربازان ایالات متحده آمریکا (VA)، الگوریتمی توسعه داده که می تواند نارسایی حاد کلیه را ۴۸ قبل از وارد آمدن آسیب جبران ناپذیر به کلیه پیش بینی کند.

الگوریتم جدید دیپ مایند نارسایی حاد کلیه را ساعت‌ها قبل از آسیب تشخیص می‌دهد

تیم دیپ مایند (DeepMind) گوگل با همکاری وزارت امور کهنه سربازان ایالات متحده آمریکا (VA)، الگوریتمی توسعه داده که می تواند نارسایی حاد کلیه را 48 قبل از وارد آمدن آسیب جبران ناپذیر به کلیه پیش بینی کند.

نارسایی حاد کلیه (Acute kidney injury) سالانه 1.4 میلیون نفر را به اغلب به دلیل تشخیص دیرهنگام به کام مرگ می کشاند. حالا کمپانی دیپ مایند به دنبال کاهش آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری است.

به گزارش Financial Times، الگوریتم جدید تاکنون توانسته 9 مورد از 10 مورد نارسایی حاد کلیه را به درستی تشخیص دهد. پزشکان به کمک این الگوریتم و اپلیکیشن استریمز (Streams) گوگل، توانسته اند به وضعیت بیماران اورژانسی در 15 دقیقه رسیدگی کنند. زمان رسیدگی بدون این دو فناوری چندین ساعت طول می کشد.

به کمک الگوریتم جدید دیپ مایند و اپلیکیشن استریمز، تنها 3.3 درصد از بیماران مبتلا به نارسایی حاد کلیه از درمان بی بهره ماندند. در حالیکه بدون این دو فناوری، 12.4 درصد از بیماران از درمان محروم می شوند. اپلیکیشن استریمز هزینه های درمانی را هم کاهش داده و حالا به کمک الگوریتم تشخیص زودهنگام نارسایی حاد کلیه، کارایی آن بیشتر شده است.

کمپانی دیپ مایند که متعلق به آلفابت (کمپانی مادر گوگل) است، امیدوار است به کمک این فناوری ها سیستم درمانی را از حالت انفعالی به پیشگیرانه تبدیل کند. بنابراین تلاش های این کمپانی با الگوریتم تشخیص زودهنگام نارسایی حاد کلیه به پایان نرسیده و در آینده الگوریتم های بیشتری را برای شناسایی به موقع بیماری هایی که سالانه جان میلیون ها انسان را می گیرند، توسعه خواهد داد.

هوش مصنوعی دیپ مایند گوگل، یک هوش مصنوعی همه فن حریف است؛ این هوش مصنوعی قهرمان شطرنج را شکست داده، بهره وری دیتاسنترها را بهبود داده، صحبت های انسان را تقلید کرده و بازی Starcraft 2 را هم بازی می کند. از این فناوری برای درمان بیماری های چشمی و سرطان گردن و سر در بیمارستان های انگلستان استفاده می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان