عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد

مجلس آماده همکاری با بانک مرکزی برای حمایت از سککوک

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی لازمه رشد یک کشور است، گفت: مجلس آماده همکاری با بانک مرکزی برای حمایت از سامانه‌هایی همچون سککوک با هدف شفاف‌سازی‌های اقتصادی است.

سیدمهدی فرشادان با تاکید بر ضرورت شفاف‌سازی در حوزه پولی و بانکی کشور گفت: در سال‌های اخیر بسیاری از منابع کشور به علت عدم شفافیت‌های مالی، هرز رفته و در غیر تولید هزینه شده است. نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آغاز به‌کار سامانه سککوک در کشور در بستر وب افزود: چنین سامانه‌هایی می‌تواند در کاهش مفاسد اقتصادی و همچنین لابی‌ها و رانت‌ها مفید باشد.

وی با تاکید بر اینکه انحراف منابع به‌ویژه در مورد تسهیلات بانکی میلیاردی مشکلات عدیده‌ای را از حیث معوقات بانکی ایجاد کرده است، تصریح کرد: با آغاز به‌کار چنین پلت‌فرم‌هایی اطمینان از آینده شبکه بانکی در مقابله با مفاسد اقتصادی بیشتر می‌شود. فرشادان با بیان اینکه نباید اشتباهات گذشته به‌ویژه در شرایط فعلی اقتصادی تکرار شود، گفت: استفاده از حوزه وب با توجه به نظارت‌های سیستمی که بر آن اعمال می‌شود در سال‌های اخیر توانسته به کاهش بسیاری از تخلفات کمک کند. از این‌رو اقبال بانک مرکزی به استفاده از چنین پلت‌فرم‌هایی به مثابه گام به جلو است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه با کاهش تخلفات و رانت در حوزه پولی کشور پول و منابع مالی به‌جای انحراف از بستر تولید در جای مدنظر هزینه خواهد شد، افزود: نتیجه استفاده بانک مرکزی و در کل شبکه بانکی از پلت‌فرم‌هایی همچون سککوک رشد تولید، کاهش بیکاری و در نتیجه بهبود شاخص‌های اقتصادی کشور خواهد بود. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس آماده همکاری با بانک مرکزی برای حمایت از چنین سامانه‌هایی با هدف شفاف‌سازی‌های اقتصادی است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان